Jedna z věcí, která se našemu státu v minulosti povedla, bylo otevření "otevřeného přístupu" nových dopravců na železnici. Přineslo to nejen zdánlivě abstraktní "zvýšení konkurence", ale zcela konkrétní zlepšení služeb, snížení ceny, úspory státu, rozvojový impuls pro některé regiony či zlepšení životního prostředí.
Za pozornost stojí, jak se k tomuto politickému rozhodnutí státu (díky za něj, jinde si takzvaní národní dopravci svůj rybník ke škodě občanů hlídají účinněji) postavila státní firma České dráhy. Zdá se, že především nezákonně, což je nemalý problém. A fakticky tak, že se snažila toto státní rozhodnutí v reálném světě zvrátit.
A bylo by pozoruhodné se dozvědět, jak se na tuto strategii, která se zřejmě v praxi ukáže velmi nákladná, dívali zástupci státu, kteří mají s firmou "něco do činění". A mělo by být i jasno, zda pokutu, ke které se schylujeme, zaplatí všichni daňoví poplatníci (prostřednictvím poklesu ceny "jejich" firmy), a nebo zda někteří zaplatí aspoň o trochu víc.
Více informací najdete ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV