Fungování politické reklamy na internetu se dostalo do širšího povědomí po vypuknutí kauzy Cambridge Analytica, kdy vyšlo najevo, jak tato společnost zneužívala osobní data uživatelů bez jejich vědomí s cílem ovlivnit volby. Samozřejmě nešlo o ojedinělý případ, ale bezesporu ten, který se nám zapsal do paměti nejvíce (pokud jste kauzu nezaznamenali, doporučuji skvělý dokument na Netflixu “The Great Hack”).
Politická reklama sice existuje odjakživa, co se ale změnilo je jak sofistikovaně může díky novým technologiím fungovat. Jádro problému tkví v tzv. mikrotargetingu, který využívá naše osobní data, jako je například původ, náboženství, politická preference či sexuální orientace, k tomu, aby co nejpřesněji dokázal zamířit reklamu na určité skupiny lidí. Sociální sítě s těmito informacemi pracují a umožňují pak zadavatelům kampaní vytvářet "reklamu na míru", která může být mnohdy manipulativní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV