Již jsem občas psal, že jistá míra podpory "čisté mobility" se nejen nepříčí ekonomickým pravidlům, ale naopak se jim blíží. Ale chápu, že ne každý to vidí tak, a se smutkem vidím, jak stále víc lidí se dívá s jistým nepřátelstvím na ty, co si "čistá auta" kupují (neb jsou "divní" a bohatí). A ještě méně rádi vidí, když by jim to měly "naše peníze" usnadnit, i když prospěch z méně smrdících aut mají vlastně všichni.
Slovensko přesně ukázalo, že i něco docela smyslu plného (podpora této technologie) lze dělat zcela nesmysluplně. Omezené, zato velmi velkorysé programy, které jsou vzhledem k účelů (pár set aut) nesmyslně drahé. A když se vyčerpají za pár minut pro pár rychlých zájemců, jsou cestou jak toto zdiskreditovat.
Mnohem menší, ale stabilní podpora, třeba fiskálně neutrální (z vyšších třeba silničních daní na vysoce emisní firemní auta), dává mnohem větší smysl a je fascinující, že autoři těchto "genialit" to nevidí...
P.S.: někde jsem viděl, že "náš program" je sice složitější, ale více velkorysý. To by bylo vskutku absurdní, nemyslíte?
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV