Když někdo hospodaří na pronajatém poli, často je mu lhostejné, že by se měl starat také o udržitelnost úrody po další generace a navracet do půdy živiny místo nebezpečné chemie. Taková půda navíc nezadrží dostatek vody a vymývají se z ní rychle jedy do povrchových i podzemních vod.
Toto přirovnání o dobrém hospodaření s půdou neméně platí i pro tak pestrý a živý organismus, jako je velkoměsto Praha se svou tisíciletou tradicí správního, politicko-ekonomického, sociálního a kulturního centra českých státních útvarů. Tak jako dobrý hospodář předává půdu a celé své hospodářství svému dědici, aby ho udržoval a zmnožil hodnotu, tak by se v nejlepší praxi měla předávat správa a řízení Prahy těm, kdo tento požadavek naplní. V naší demokratické společnosti ale nerozhodují ve správě věcí státních a veřejných dědické principy, ale demokratické volby. Proto by se občané Prahy měli v následujících obecních volbách řídit právě takovými požadavky na osobnosti kandidujících politiků.
Ten, kdo od mala vyrostl v jakékoli z pražských čtvrtí, zná spoustu sousedů, ví, jaké problémy má tato městská část a jaké problémy se dokáží v celé Praze doslova zřetězit a znásobit, dokáže právě díky historické znalosti mikrosvěta pochopit i problémy vyššího celku, celé Prahy. Sotva opak může vypustit z úst větu o „zpovykaných Pražácích“, kterou pronesla stávající primátorka Adriana Krnáčová na adresu těch obyvatel Prahy, kteří kritizují neprovázanost oprav komunikací v hlavním městě zaviňujících opakovaný kolaps dopravy a prudké zhoršení pracovních i životních podmínek.
Adriana Krnáčová se narodila a vystudovala v Bratislavě. K hlavnímu městu má tentýž vztah jako najatý manažer, v našem srovnání jako sedlák využívající pronajaté cizí pole. Najatí manažeři či sedláci jednoho dne své působiště opustí, možná i s lehkým srdcem, s pěknou sumičkou na kontu.
Praha zůstala v posledních letech nehybná: stav dopravy zůstal v podstatě tam, kde ji nechali politici ODS – s poslední velkou infrastrukturní stavbou tunelového komplexu Blanka a bez komunisty postavených hlavních tras metra by se doprava ve městě již dávno zhroutila. Tunel Blanka bohužel zatím nenavázal na nutné dokončení pražského dálničního okruhu. Nadále vede přes Nuselský most a dále Václavské náměstí hlavní dopravní tepna města, což také vymysleli komunisté. Denně po ní jezdí na 70.000 vozů, kteří z přirozeného centra města a státu a pár desítek metrů od sochy sv. Václava činí nestravitelné místo k životu. Přesto se ročně z rozpočtu Prahy na dopravu utrácejí zhruba dvě desítky miliard korun a výsledek sotva vidno. Co dělají pražské úřady pro to, aby se stavělo více bytů a mladé rodiny měly šanci odstartovat svůj život právě zde a nemuset se stěhovat mimo Prahu? Co dělají politici pro to, aby se zvýšila nabídka pracovních míst tam, kde lidé bydlí a statisíce občanů tak nemuselo denně strávit hodiny v dopravních prostředcích dojížděním do jiných částí Prahy?
Praha potřebuje řídit lidmi, kteří zde mají takříkajíc odžito, kteří se chtějí svým po generace známým sousedům podívat s klidem či dokonce hrdostí do očí a říci, naše Praha je krásným místem pro život
a hrdým centrem naší vlasti.
Proto ODA říká, zvolte si v nadcházejících volbách ty, kdo celým svým životem dokazují, že mohou k rozvoji Prahy jako rodilí Pražané skutečně výrazně přispět!
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV