Vedení kraje v čele s ČSSD nebylo schopno 4 roky řešit vážné dopravní problémy kraje a koncepčně se připravit na zavedení modrých zón v Praze vybudováním záchytných parkovišť, ačkoliv o spuštění systému parkování pro obyvatele Prahy se ví minimálně rok a půl. Hejtman zároveň opakovaně selhal ve snaze zabránit zoufalému nápadu svého stranického kolegy Petra Dolínka o zákazu vjezdu kamionů delších 12 metrů do Prahy.
„Pan hejtman Petera neřeší problémy za pět minut dvanáct, ale ve čtvrt na jednu. Parkovací zóny běží přesně měsíc, doprava se pro všechny jen komplikuje. Jediné, čím Středočeský kraj nyní disponuje, je chabý příslib Prahy, že vedení kraje bude včas informovat o zákazu vjezdu kamionů. Dnešní jednání hejtmana a premiéra proto považuji především za projev předvolebního populismu a alibismu. Je to špatná vizitka práce a přístupu celého vedení Středočeského kraje,“ říká kandidát na hejtmana za ODS Martin Kupka.
Byla to právě ODS, která již v srpnu požádala hejtmana Peteru o zařazení mimořádných bodů týkajících se krizové situace v dopravě na pořad zářijového zasedání zastupitelstva. Na tento popud také krajští zastupitelé schválili silný mandát pro hejtmana Peteru v dalším vyjednávání s Prahou.
„Ještěže hejtman Petera není hasičem. Kdyby totiž hasil požáry tak, jako řeší takto zásadní problémy, lehnul by náš kraj už dávno popelem. Jsem nicméně rád, že se nám podařilo získat na svou stranu drtivou většinu zastupitelstva. Pokud bychom o to nepožádali, hejtman by nikdy neměl tak silný mandát,“ říká předseda kontrolního výboru Středočeského kraje Jan Skopeček.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV