„Zahajujeme kampaň ‚Postavme Česko na nohy‘, jejíž součástí je manuál konkrétních kroků, které pomohou České republice. Během koronavirové krize bezradná vláda přejala většinu našich návrhů, nyní ale musíme myslet na budoucnost. Už před krizí vláda hospodařila špatně, není možné v tom pokračovat. Máme odvahu tento trend změnit, důvěřujeme lidem, víme, že společně máme schopnosti znovu postavit Česko na nohy (ZDE),“ sděluje předseda ODS Petr Fiala.
„Manuál na obnovu země vychází ze tří principů. Prvním z nich je, že se již nesmí opakovat vypnutí země. Musíme být připraveni na případnou druhou vlnu tak, aby se nemusela znova vypínat země, cestu vidíme především v dostatku ochranných pomůcek a chytré karanténě. Druhý je důvěra v lidi, protože právě lidé zvládli koronavirovou krizi výborně a stát by měl vycouvat z nesmyslných činností, a lidem udělat co největší prostor. Třetí z nich zní ‚šetřit se má na státu, ne na lidech‘. Stát nesmí nadále fungovat jako neefektivní a byrokratický moloch a v krizi se ukázalo, že jsou oblasti, které lze významně ‚osekat‘, nyní k tomu máme skvělou příležitost,“ říká předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura.
„Koronavirová krize ukázala, že lidé jsou připraveni využívat digitální technologie, ale bohužel český stát pokulhává. V tomto směru navrhujeme konkrétní řešení, jak vše urychlit. Dnes navrhneme způsob, jak významně zrychlit rozšíření optických vláken v celé České republice. Stejně tak, jako představuje náš návrh reformy státu, významné zjednodušení zákonů. Dva zákony, které jsme prosazovaly a které uspěly v anketě Zákon roku na prvním a druhém místě. Oba zákony přinášejí digitalizaci a významné zjednodušení českého právního řádu. Navrhneme také zrušení jednoho zbytečného razítka, které přinesla nedávná změna stavebního zákona, což je další krok ke zjednodušení celého procesu. Prosazujeme urychlení stavebního řízení pro lidi o tři až čtyři měsíce,“ uvádí místopředseda Martin Kupka.
„Koronavirová krize přinesla také obrovskou a nečekanou zkoušku pro české školství. Jsem přesvědčen, že školy, jejich ředitelé a rodiče obstáli, ale ministerstvo školství ne. V našem manuálu důsledně vyhodnotíme, co znamenala krize koronaviru pro české školství. Chceme, aby se dále nerozevíraly nůžky mezi jednotlivými sociálními skupinami. Upozorňujeme na to, že deset tisíc žáků zůstalo během krize bez jakéhokoliv přístupu ke vzdělávání, a velké rozdíly v přístupu k internetu vedly k tomu, že ne všichni žáci měli stejné možnosti. Chceme využít toho, co dálková výuka pro české školství přinesla, a nadále chceme zachovat dobrou komunikaci mezi rodiči a pedagogy. Koronavirová krize ukázala také na dlouhodobý problém českého školství - přetíženost obsahu ve vzdělávání. Jsme připraveni vyvodit závěry a přinést jasná doporučení, která se týkají reformy českého vzdělávání,“ sděluje místopředseda Martin Baxa.
„Mezi priority našeho programu patří péče o vodu a podpora opatření pro zadržení vody v krajině. Vládní opatření jsou pomalá. Potřebujeme opatření rychlá a efektivní, abychom byli schopni lidem zaručit, že se k vodě dostanou, kdykoliv budou potřebovat a že bude dostatek vody i v přírodě,“ doplňuje poslanec Petr Bendl.
Kompletní znění manuálu naleznete na našich webových stránkách ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV