Takové rozhodnutí na nátlak Evropské komise je nejen projevem slabošství, ale zejména pak pohrdáním požadavky starostů a občanů měst a obcí ve Středočeském kraji. „Nedostavba“ pražského okruhu by měla fatální dopad nejen na dopravu v Praze a okolí, ale ve svém důsledku i na celý Středočeský kraj.
„Absolutně odmítáme, aby se česká vláda nechala podobným způsobem vydírat Evropskou unií. Neexistence pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D11 již dnes způsobuje nemalé komplikace v dopravě. Apeluji jako středočeský starosta na českou vládu, aby nepodlehla tomuto tlaku z Bruselu a postavila se čelem k problému, který dnes a denně komplikuje život prakticky všech občanů ČR, kteří autem projíždějí přes Prahu a Středočeský kraj,“ říká kandidát na hejtmana Středočeského kraje a místopředseda ODS Martin Kupka.
Prioritou ODS ve Středočeském kraji je mimo jiné právě i dostavba pražského okruhu, který by měl zásadním způsobem ovlivnit cestování a úroveň života ve Středočeském kraji. ODS navíc dlouhodobě kritizuje přístup české vlády v souvislosti s novým zákonem o vlivu na životní prostředí (EIA), který výrazně zpomalí výstavbu chystaných úseků nových dálnic, ale i silnic první a druhé třídy.
„Pokud se postaví jiné dálniční úseky, přitíží se dopravní situaci v okolí Prahy a obce jako Říčany budou zahlceny v nekonečných frontách způsobených převážně tranzitní dopravou. Věřím, že vyčlenění tohoto projektu není dalším z celé řady ústupků Evropské unii. Výstavba úseku 511 je jednou z nejdůležitějších, ne-li nejdůležitější stavbou v celé ČR,“ doplňuje expert středočeské ODS pro oblast infrastruktury a krajský zastupitel Miloslav Šmolík.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV