ODS: Zmatek kolem maturity z matematiky symbolizuje přešlapování českého školství

11.06.2020 11:12 | Zprávy

Senát potvrdil, že povinná maturita z matematiky nebude. Končí tak mnoho let trvající diskuze, zda je matematika předpokladem složení zkoušky dospělosti, nebo jen zbytečnou překážkou pro ty, kteří směřují k humanitnímu vzdělání a pro praktické obory končící sice maturitou, ale bez další návaznosti vzdělávání.

ODS: Zmatek kolem maturity z matematiky symbolizuje přešlapování českého školství
Foto: ODS
Popisek: ODS

„Zrušení povinné maturity z matematiky není diskuzí o tom, zda je matematika pro život potřeba či nikoliv, zda tím rezignujeme na kritické myšlení a technické vzdělávání. Matematika je rozhodně velice důležitý předmět. Odmítnutí povinné maturity z matematiky je reakcí na stávající stav, kdy podle typu školy až desítky procent studentů, kteří si tento předmět vybrali dobrovolně, maturitu nezvládnou. Jednotná podoba zkoušky pro gymnázia i učební obory zakončené maturitou stírá rozdílnost jednotlivých typů škol. Argumentem byla rovněž otázka, zda nadaný student v oblasti jedné má být vystaven potvrzení menšího nadání v oblasti, která mu není vlastní. Stejně jako v jiných oblastech by měly mít školy možnost profilovat se tak, že i uchazeči budou vědět, jestli se hlásí na školu zaměřenou na jazyky, technické vzdělávání, sport nebo cokoliv jiného, aniž by věděli, že na konci studia proběhne průřezové přezkoušení i z nesouvisejícího předmětu,“ říká Martin Baxa, místopředseda ODS a koordinátor programového týmu ODS pro vzdělání, vědu, kulturu a sport.

„České školství potřebuje kompletní reformu, ne kosmetické úpravy v podobě maturity z matematiky, občanské výchovy nebo tělocviku. Žáci a studenti by měli v průběhu celé školní docházky získávat znalosti, které jsou buď předpokladem pro další vzdělávání, všeobecný rozhled nebo konkrétní užití v praxi. Cílem ODS je připravit celkový plán moderní reformy školství, která musí obsahovat učivo relevantní pro 21. století, bude reflektovat možnosti moderních technologií, proces výuky bude počítat s milníky, a ne zkouškami pro zkoušku. Zároveň je potřeba věnovat více pozornosti zajištění minimální úrovně výsledků u nematuritních oborů, protože náš vzdělávací systém má ve skutečnosti největší problémy právě s kvalitou učňovských oborů, a tím také s jejich atraktivitou pro uchazeče, a třeba právě matematické dovednosti jsou úplně zásadní pro výkon řady řemeslných profesí,“ dodává Jiří Nantl, člen programového týmu ODS pro vzdělání a vědu a ředitel CEITEC – Středoevropského technologického institutu na Masarykově univerzitě, který je kandidátem na hejtmana v Jihomoravském kraji.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolář (TOP 09): Pochopil jsem, že EU je pro ně absolutně samozřejmá

10:22 Kolář (TOP 09): Pochopil jsem, že EU je pro ně absolutně samozřejmá

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k návštěvě děti v Evropském parlamentu.