Ondráček (KSČM): Dostavba D11 a výstavba R11 by měly mít stejnou prioritu

11.10.2013 18:37 | Zprávy

Podle harmonogramu realizace Dopravní strategie pro oblast silniční infrastruktury pro roky 2014-2020 by se dostavba dálnice D11 do Hradce Králové měla uskutečnit v roce 2014-15 a na ni navazující úsek z Hradce Králové do Jaroměře by měl být realizován v letech 2015-2018. Státní rozpočet by tyto stavby měly zatížit 1,5, resp. 12 mld. Kč.

Ondráček (KSČM): Dostavba D11 a výstavba R11 by měly mít stejnou prioritu
Foto: kscm.cz
Popisek: Logo KSČM

I přes veškeré sliby, termíny a plány, které tu již byly opakovaně, ale vždy z nich nějakým způsobem sešlo, zůstávám optimistou a chci věřit, že se nyní uskuteční. O dostavbu se nyní zasazují zejména politici z Hradce Králové, kteří potřebují krajské město propojit s Prahou a dopravu, zejména kamionovou dostat co nejrychleji mimo tento okres. Dostavbou D11 do Hradce Králové, resp. jejím prodloužením až do Jaroměře se to podaří, ale tím problém rozhodně nekončí. Kamiony sjedou z dálnice a do Polska budou dále pokračovat po silnici I/33 směrem na Náchod nebo po I/37 směrem na Trutnov a dále po I/16 na Královec.

Obě města - jak Náchod, tak i Trutnov - však již nyní mají problémy s dopravou ve svých městech. Přes obě města vzhledem k okolnímu terénu vede v podstatě pouze jedna páteřní komunikace, a města se tak v dopravních špičkách stávají téměř neprůjezdnými. Náchod již mnoho let, ovšem zatím bezúspěšně, bojuje o výstavbu obchvatu. Trutnov, který je tranzitní kamionovou dopravou zatím postižen méně než sousední Náchod, zase věří, že bude zrealizována výstavba rychlostní silnice R11, která se propojí s D11 a umožní tak tranzitní průjezd až do Polska. Jenže o výstavbě R11 se v harmonogramu realizace dopravní strategie nehovoří.

Pokud se podíváme na obě stavby z celoevropského významu, můžeme vidět, že jejich realizací by došlo k propojení pobaltských zemí a severní části Ruska se západní Evropou. Lze také předpokládat, že přeprava zboží oběma směry bude nabývat co do objemu i významu. Těch pár kilometrů od konce dálnice v Jaroměři po státní hranici s Polskem, a to ať již v Náchodě nebo Královci, přepravce nepřinutí, aby volili jinou trasu. Obě města se tak mohou dostat do velmi složité dopravní situace. Politici z okr. Trutnov i Náchod, a to ať již regionální, krajští nebo ti, kteří vzejdou z nadcházejících předčasných voleb do Poslanecké sněmovny, by tak měli vyvinout společnou snahu, aby s dostavbou D11 byla realizována i výstavba R11. A domnívám se, že politická příslušnost k jednotlivým stranám by v tomto úsilí neměla být překážkou.   

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kscm.cz

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Peštová (ANO): Je otázkou, jestli se České republice nevyplatí raději platit pokuty

15:14 Peštová (ANO): Je otázkou, jestli se České republice nevyplatí raději platit pokuty

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…