Dosavadní celkové náklady na projekt Jižní Čechy olympijské a Olympijský park Rio – Lipno 2016 poskytnuté z rozpočtu Jihočeského kraje, tedy z kapes všech Jihočechů, činí podle oficiálního vyjádření kanceláře hejtmana Zimoly více než čtyřicet milionů korun. Vedle grantového programu Jižní Čechy olympijské s alokací 2 mil. Kč to jsou náklady Jihočeského kraje a Jihočeské centrály cestovního ruchu ve výši 10,5 mil. Kč (např. reklamní spoty do autobusů za 290 tis. Kč, rozhlasové spoty za 390 tis. Kč, blíže neurčená marketingová propagace projektu za 298 tis. Kč, propagace projektu na webu seznam.cz za 302 tis. Kč atp. – viz str. 3 až 6 odpovědi na žádost o poskytnutí informací) a především smlouva na „reklamní a propagační účely společného využití logotypů Jihočeského kraje a projektu Jižní Čechy olympijské spolu s olympijskou symbolikou“ (citace z odpovědi krajského úřadu z 6. 9. 2016 na žádost vznesenou s využitím zákona o svobodném přístupu k informacím).
Tato „Smlouva o spolupráci při uspořádání Olympijského parku“, kterou hejtman Zimola podepsal v prosinci 2015, obsahuje povinnost Jihočeského kraje poskytnout Českému olympijskému výboru 29 925 280 Kč (čl. 2 odst. 3 smlouvy)
výměnou za zajištění mediální podpory olympijského parku Rio – Lipno a Jihočeského kraje (čl. 3 odst. 2 smlouvy)
podle mediálního plánu, který je jako příloha č. 2 nedílnou součástí smlouvy.
Mediální plán pro Rio – Lipno předpokládal jednak zajištění mediálního prostoru, jednak osmimilionovou „redakční podporu“ od stálých mediálních partnerů – 3,38 mil. Kč pro Českou televizi (ČT sport, ČT 24, ČT:D), 1,3 mil. Kč pro Český rozhlas (Radiožurnál, Radio Junior), 1,74 mil. Kč pro vydavatelství MAFRA (MF DNES), 1,58 mil. Kč pro aktivity na sociálních sítích (olympic.cz, olympijskeparky.cz, facebook Český olympijský tým, facebook Česko sportuje, YouTube kanál).
Rozsah mediálního prostoru v hodnotě 21 925 280 Kč, na který kraj podpisem smlouvy přistoupil, obsahuje celkem sedm položek.
- 140 anoncí zveřejněných v Českém rozhlase v hodnotě 1 400 000 Kč
- 1 celostránkový inzerát v týdeníku Reflex v hodnotě 240 000 Kč
- 1 inzerát (285 x 145 mm) v deníku MF DNES v hodnotě 301 020 Kč
- 3 celostránkové inzeráty v deníku Lidové noviny v hodnotě 750 000 Kč
- 2 x 24 týdnů trvající inzerce na serverech idnes.cz a lidovky.cz v hodnotě 17 207 640 Kč (!!!)
- 140 billboardů v hodnotě 676 620 Kč
- 30 backlightů („billboardy“ s podsvěcenou konstrukcí) v hodnotě 1 350 000 Kč
Minimálně mediální prostor v MF DNES a Lidových novinách by přitom Jihočeský kraj byl býval mohl získat až o 44 % levněji, kdyby smlouvu na téměř 30 milionů (!) Českému olympijskému výboru „nedaroval“, ale řádně ji vysoutěžil dle platného zákona o veřejných zakázkách. Na základě ne více než pět minut trvající poptávky by mu totiž obchodní oddělení vydavatelství MAFRA nabídlo tentýž mediální prostor v MF DNES a Lidových novinách ne za 1,051 mil. Kč, ale za 592 tisíc korun.
Zda v tomto případě Jihočeský kraj zastoupený hejtmanem Zimolou postupoval s péčí řádného hospodáře a v souladu se zákonem o veřejných zakázkách, nám soudit nepřísluší. Jisté je jedno, místo mediální propagace olympijského projektu mohl Jihočeský kraj třicet milionů korun ze svého rozpočtu rozhodně použít účelněji! Pozornost veřejnosti si společná aktivita kraje a ČOV zaslouží o to víc, že za šestnáct měsíců by se olympijský park měl na Šumavě objevit znovu.
MEDIÁLNÍ PLÁN |
SMLOUVA PODEPSANÁ HEJTMANEM ZIMOLOU |
POPTÁVKA U OBCHODNÍHO ODD. MAFRA (5 MINUT) |
MOŽNÁ ÚSPORA V PŘÍPADĚ
VEŘEJNÉ SOUTĚŽE |
|
MF DNES: |
301 020 Kč |
150 510 Kč |
150 510 Kč |
50% |
Lidové noviny: |
750 000 Kč |
441 612 Kč |
308 388 Kč |
41% |
CELKEM ZA |
1 051 020 Kč |
592 122 Kč |
458 898 Kč |
44% |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV