Opoziční Pirátský zastupitel Jiří Pek uvádí v podnětu pět hlavních důvodů, proč se rozhodl na ÚOHS obrátit. „Pochybení jsou podle nás natolik závažná, že platnost smlouvy úplně vylučují. Je zároveň smutné, že se vedení Vejprnic nepoučilo z minulých chyb a opět předložili paskvil.“
Jaké jsou tedy důvody k pochybám o legálnost smlouvy? Předně starosta Veprnic (a zároveň senátor) Pavel Karpíšek z ODS nepředložil smlouvu zastupitelům. Ti tak nevěděli, o čem hlasují, což jim ovšem nebránilo neviditelnou smlouvu schválit. I když stále běží výzva pro potenciální účastníky veřejné zakázky, a to až do 15. dubna 2020, podle schválené smlouvy už je vítěz jasný. Společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s. Ta se již ale nechala minulý rok v médiích slyšet, že tuto zakázku získala. Konkurenční a o zakázku také usilující Plzeňské městské dopravní podniky a.s. podaly na obec celou řadu doplňujících dotazů. Na ně ale nedostaly z Vejprnic žádné odpovědi.
ÚOHS již v jednou zakázku na dopravní obslužnost zrušil a udělil Vejprnicím pokutu. V rozhodnutí se konstatovalo, “že podle výkladové praxe Úřadu dosahuje nejzávažnějšího stupně intenzity porušení zákona postup objednatele spočívající v ignoraci ustanovení zákona, neboť tento postup vylučuje soutěžní prostředí“.
Záznam zastupitelstva ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV