Kolektor o délce zhruba 400 metrů optimalizovanou trasou přes ostrov Štvanice propojují dva stávající kolektory: RNLS na Těšnovské straně a SPHM na Holešovické straně Hlávkova mostu. Jedná se o unikátní, zajímavou a náročnou stavbu ve složitých geotechnických podmínkách.
„Definitivní přeložení všech inženýrských sítí z tělesa Hlávkova mostu do nového kolektoru je nutné před zahájením samotné rekonstrukce mostu. Trasa kolektoru pod Vltavou bude vyžadovat neustálý geotechnický monitoring po dobu stavby. Během posledních let bylo v centrální části našeho hlavního města vybudováno mnoho kilometrů kolektorových tras, které patří díky přísným bezpečnostním předpisům mezi jedny z nedokonalejších na světě a kolektorové propojení pod Vltavou tuto stavbu může opět zařadit mezi výjimečné, “ upřesnila radní hl. m. Prahy Jana Plamínková.
Kolektor bude prováděn ražením v hloubce cca 28 až 37 metrů, převážně ve složitých a značně proměnlivých geotechnických podmínkách, se zvýšeným přítokem podzemní vody do díla a s předpokladem použití trhacích prací. Zajímavostí je, že při ražbě kolektoru bude prováděn komplexní geotechnický monitoring, jak v podzemí, tak i na povrchu. Obecně kolektorová síť umožňuje inženýrské sítě průběžně kontrolovat, udržovat, eventuálně vyměňovat, pokládat nové sítě a provádět údržbu na technickém vybavení kolektoru bez jakéhokoliv zásahu do povrchu ulice.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV