Pravicoví poslanci tak vyhověli nátlaku lobby velkých automobilových výrobců. Ti požadovali limit až o desítky gramů vyšší než Komise.
"V podstatě jim ale nešlo o nic jiného než aby si zachovali pokud možno co nejvyšší zisky," říká český poslanec Evropského parlamentu a člen výboru ENVI Pavel Poc (S&D), pro kterého je odhlasovaný limit jednoznačně nedostatečný.
"Parlament schválil počáteční limit pro výrobce ve výši 175 gramů CO2/km.V roce 2014 pak bude muset alespoň sedmdesát procent produkce každého výrobce splňovat nastavené normy a v roce 2017 musí emisní normy splňovat všechna vozidla," říká Poc s tím, že do roku 2020 tak nebudou smět emise lehkých užitkových vozidel do 3,5 tuny přesáhnout emise ve výši 147 gramů CO2 na kilometr.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pavelpoc.cz