Polanský (Piráti): Velké dopravní stavby pod vedením hnutí ANO váznou

30.09.2019 20:20 | Zprávy

Čtyři ze šesti městských okruhů se letos nezahájí podle plánu.

Polanský (Piráti): Velké dopravní stavby pod vedením hnutí ANO váznou
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Pirátská vlajka

Jak to vypadá s přípravou velkých dopravních staveb v Česku? Vláda dnes projednala materiál „Přehled investorské přípravy dopravních staveb s cenou nad 300 milionů korun“, který připomíná festival odložených snů. Především situaci se stavbou obchvatů bych označil doslova za debakl. Ani po pěti letech, kdy Ministerstvo dopravy ČR vede vládní hnutí ANO a má tzv. klid na práci, se situace nelepší. Výsledkem je bohužel to, že čtyři ze šesti městských okruhů se letos nezahájí podle plánu. Louny, Chrudim, Havlíčkův Brod i Karviná si na tolik očekávaný odklon dopravy z města ještě pár let počkají.

Před více než rokem přitom začal platit dlouho připravovaný zákon o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury, který měl díky zjednodušení vyvlastňovacích procesů výrazně zrychlit výstavbu dopravní infrastruktury. Od počátku jsme však upozorňovali, že výstavbu nejvíce brzdí současná podoba stavebního řízení, nikoliv nevypořádané vztahy s majiteli pozemků. A nyní se skutečně potvrzuje se, že tolik očekávaná možnost agresivněji vyvlastňovat pozemky, přípravu staveb nezrychlila a stavby se tak dále vlečou.

Velkým otazníkem je premiérem slibovaná D3. Na jejím úseku Nažidla – Dolní Dvořiště je vykoupeno pouze 10 procent pozemků, ani územní rozhodnutí není dosud pravomocné. Oblíbené „čekáme už jen na Rakušany“ tedy moc neobstojí. Stejně problematická je dostavba D35, kde nejsou další úseky dálnice vůbec naplánovány. Na rekonstrukci si, zdá se, počká i most přes D1 v úseku Šmejkalka, který je už léta v havarijním stavu, chybí ovšem navazující úsek a vlastně i představa o tom, jak by se řešila případná uzavírka D1.

Když už nám dlouhodobě selhává výstavba silniční infrastruktury a řešení není na dohled, očekával bych, že vláda upne pozornost na železnici, kam nahnala svými slevami miliony lidí. Přesun části osobní dopravy na železnici by mohl ulevit silniční síti. Místo toho jde ale vláda zcela opačným směrem a investice do železnice plánuje seškrtat o více než třetinu. O rychlovlacích si tedy ještě pár let musíme zřejmě nechat jen zdát.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Vláda České republiky byl položen dotaz

Peníze

Kam se podēly peníze z DPH? To není naivní dotaz,se zdražováním roste i DPH,lidem se nepřidává,firmy se nedotuji ,musí skončit,nebo utéct,tak kde jsou ty peníze?????

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Rakušan: Chceme 20 % a být součástí sestavení nepopulistické vlády

22:31 Ministr Rakušan: Chceme 20 % a být součástí sestavení nepopulistické vlády

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k představám o výsledku voleb na podzim.