Správa železnic: Už za rok začne modernizace trati do Zlína

07.01.2025 22:31 | Tisková zpráva

Správa železnic pokročila v přípravě modernizace trati z Otrokovic do Vizovic, získala už pravomocné stavební povolení pro první úsek do stanice Zlín střed. Pokračuje výkup potřebných pozemků tak, aby se letos mohl vypsat tendr na zhotovitele prací. Jejich zahájení se předpokládá na začátku příštího roku. V regionu se připravují také další významné investice, například rekonstrukce nástupišť ve Valašském Meziříčí a Uherském Hradišti nebo elektrizace několika tratí v okolí Uherského Hradiště.

Správa železnic: Už za rok začne modernizace trati do Zlína
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Jako první přijde na řadu jedenáctikilometrový úsek z Otrokovic do Zlína, který získá nejen trolejové vedení, ale také druhou kolej. Traťová rychlost se zvýší na 100 km/h. Současně dojde ke zvýšení bezpečnosti díky zrušení dvou přejezdů. Ten první v Otrokovicích-Kvítkovicích nahradí tunel, namísto úrovňového křížení ve Zlíně-Prštném vznikne silniční nadjezd.

V současné době už má modernizace tohoto traťového úseku pravomocné stavební povolení. Pokračuje majetkoprávní vypořádání s majiteli potřebných pozemků, Správa železnic už uzavřela dohodu s přibližně třemi čtvrtinami vlastníků. Přibližně v polovině letošního roku vyhlásí soutěž na zhotovitele prací pro první úsek do krajské metropole, samotné práce odstartují na začátku příštího roku.

Návazně začne také rekonstrukce úseku mezi Zlínem a Vizovicemi, která má zatím nepravomocné územní rozhodnutí. Jejím výsledkem bude elektrifikovaná jednokolejná trať. Stanice Lípa nad Dřevnicí a Vizovice získají bezbariérově přístupná nástupiště, dojde také k výstavbě nového nadjezdu, a to namísto přejezdu ve Zlíně-Podvesné. V rámci samostatné investice vznikne také nová nádražní budova ve stanici Zlín střed. Úplně hotovo mezi Otrokovicemi a Vizovicemi bude na konci roku 2030.

Správa železnic připravuje v regionu i další významné stavby. V příštím roce zahájí rekonstrukci nástupišť ve Valašském Meziříčí za 845 milionů korun nebo přestavbu stanice Bystřice pod Hostýnem včetně tamní nádražní budovy s náklady téměř 600 milionů korun. O rok později se pak začnou stavět zcela nová nástupiště a podchod v Uherském Hradišti, tyto úpravy vyjdou na 1,7 miliardy korun.  

V roce 2028 se pak plánuje zahájení elektrizace a rekonstrukce traťových úseků Staré Město u Uherského Hradiště – Bojkovice město, Kunovice – Veselí nad Moravou a Újezdec u Luhačovic – Luhačovice s celkovými náklady ve výši 10 miliard korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. et Ing. Miloš Nový byl položen dotaz

DPH

Jaká by podle vás měla být ta jedna jediná sazba DPH? A jak vám věřit, že chcete snižovat daně, když zatím jste dělali jen pravý opak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

FNUSA: Zrekonstruovaná Stomatologická klinika rozšiřuje provoz a modernizuje metody

7:33 FNUSA: Zrekonstruovaná Stomatologická klinika rozšiřuje provoz a modernizuje metody

Prostory Stomatologické kliniky Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně a LF MU prošly rekonstrukcí, kt…