Lídr kandidátky Petr Štěpánek (SZ) k tomu uvedl: „Desetiminutové intervaly metra ve všední den večer jsou návratem do osmdesátých let zmrtvěné normalizační Prahy. Vozy MHD jsou čím dál plnější a ke komfortu má proto cestování hodně daleko, dlouhé intervaly navíc ženou cestující zpátky do aut.“
Daniela Rázková, místopředsedkyně pražské KDU-ČSL dodává: „Nepopulární zásah do jízdních řádů nejde dohromady s tím, že pražský dopravní podnik dostal o 200 milionů korun více a celkem mu jako kompenzaci ztrát v dopravě magistrát vyplatil 10,8 miliardy korun.“
„Nejsem si úplně jistý, jestli zrovna tenhle postup přesvědčí Pražany, že je výhodnější cestovat veřejnou dopravou," říká Jan Lacina, člen pražského vedení STAN.
Petra Kolínská (SZ) k tomu dodává: „Na začátku roku jsem vyzvala organizátora dopravy, městskou společnost Ropid, aby zveřejnil všechny podklady, na jejichž základě omezuje frekvenci spojů MHD. Obdržela jsem pouze jeden jednoduchý graf zaznamenávající proměnu počtu automobilů v jednotlivých měsících. Z grafu navíc vyplývá, že v červnu k žádné redukci pohybů ve městě nedochází. Úpravy v nabídce MHD tedy nejsou opřeny o žádná relevantní data."
Koalice požaduje, aby rada hlavního města připustila jen krátkodobá omezení založená na přesných hodnoceních reálné poptávky po MHD a neomezovala kvalitu MHD kvůli ryze symbolickým úsporám.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva