Premiér Sobotka: Musíme zrychlit výstavbu dopravní infrastruktury a dát krajům peníze na opravy silnic nižších tříd

29.09.2016 12:22 | Zprávy

Rozvoj dopravní infrastruktury se řadí mezi základní priority naší vlády. Dobré dopravní propojení v České republice je základem pro ekonomický a hospodářský rozvoj. Pro další růst je proto nezbytné výstavbu dopravní infrastruktury zrychlit. Stejně tak je důležité zajistit dobrá dopravní propojení v krajích a regionech, proto považuji za důležité, aby kraje i v příštím roce dostaly prostředky na opravu a údržbu silnic II. a III. tříd.

Premiér Sobotka: Musíme zrychlit výstavbu dopravní infrastruktury a dát krajům peníze na opravy silnic nižších tříd
Foto: Hans Štembera
Popisek: Premiér Bohuslav Sobotka

Podařilo se nám napravit chyby předchozích vlád a u klíčových staveb vyjednat výjimku EIA. Je ale nutné, aby ministr dopravy Dan Ťok a ministr životního prostředí Richard Brabec zrychlili vydávání povolení EIA.

Pro úspěšnou výstavbu dopravní infrastruktury je nutné postupovat dle harmonogramu a bez odkladů začít s výstavbou. U prioritních staveb, jako je např. D1 Říkovice – Přerov, úseky D3 nebo úsek D6 Řevničov, obchvat, je potřebné intenzivně pracovat na majetkoprávní přípravě, aby se skutečně mohlo stavět dle plánu přípravy realizace. Důsledná kontrola dodržování harmonogramu přípravy výstavby je nutná také u klíčového úseku 511 Pražského okruhu.

Zároveň považuji za nutné, abychom pomohli krajům s údržbou a opravami silnic II. a III. tříd. Odmítám proto výroky ministra dopravy Dana Ťoka, který nechce dát krajům ani korunu. Není možné je nechat vyhladovět.

I v letošním roce, kdy byl rozpočet SFDI nižší než v roce 2015, se podařilo vyčlenit 3 miliardy korun na financování oprav silnic nižších tříd. Tyto prostředky se navíc podařilo krajům efektivně využít. Návrh rozpočtu SFDI pro rok 2017 předpokládá další navýšení oproti letošnímu roku, s financováním oprav těchto silnic se ale dle prohlášení ministra dopravy nepočítá. Opravy a údržba silnic jsou přitom dlouhodobě podfinancovány.

Ministři a poslanci ČSSD podpoří rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury pouze v případě, že bude počítat s podporou dvojek a trojek, a prostředky na jejich opravy. V opačném případě není podpora ze strany ČSSD možná.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Blažek: Novela trestního zákoníku a řádu je pro modernizaci právního systému zásadní

12:06 Ministr Blažek: Novela trestního zákoníku a řádu je pro modernizaci právního systému zásadní

Předkládané novinky mají společného jmenovatele: prevenci a bezpečnost, vyšší efektivitu systému, mo…