Primátor Hřib: Rozhodli jsme, že Městský okruh povede pod zemí

17.09.2022 17:14 | Tisková zpráva

Stavba zbývajícího desetikilometrového úseku Městského okruhu, spojujícího Pelc-Tyrolku a Jižní spojku, má hotovou a odevzdanou dokumentaci pro územní rozhodnutí. Praha by tak do pěti let mohla začít stavět poslední část okruhu, který povede primárně pod zemí.

Primátor Hřib: Rozhodli jsme, že Městský okruh povede pod zemí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zdeněk Hřib (Piráti)

Poslední chybějící část Městského okruhu od křižovatky Pelc-Tyrolka, kde se napojí na již vybudovaný úsek od tunelového komplexu Blanka, přes křižovatky U Kříže, Balabenka, K Žižkovu, Českobrodská, Černokostelecká po křižovatku Rybníčky, tam se napojí na Jižní spojku a Štěrboholskou radiálu, má hotovou dokumentaci pro územní rozhodnutí. Magistrát tak může začít proces jeho vyřizování, což by mohlo trvat přibližně rok. Poté budou následovat kroky směřující ke stavebnímu povolení.

„Rozhodli jsme, že Městský okruh povede pod zemí. Došlo proto k přepracování projektu, pro které jsme se rozhodli hned na začátku našeho mandátu. Díky tomu dojde k urychlení povolení i k výraznému zklidnění dopravy na povrchu. Městský okruh už nebude jizvou na tváři města a bude spíše vytvářet možnosti pro jeho rozvoj. Doufám, že se na jeho financování bude podílet stát, podobně jako třeba v Brně, protože jej nebudou využívat jen Pražané,“ říká primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

Chybějící úsek okruhu Blanka 2, původně známý jako Vlasta, bude měřit 10,3 kilometru, z toho větší část povede v tunelech. Podzemní variantu odhlasovali pražští radní z důvodu zklidnění dopravy a panuje nad ní shoda i napříč městskými částmi.

„Plánovanou podobu okruhu, kterou jsme od našich předchůdců obdrželi, jsme úplně přepracovali. Místo dálnice skrz město s mnoha estakádami máme dnes naprojektován okruh pod zemí, takže na povrchu může vznikat kvalitní veřejný prostor, prostupné území, nové perky i budoucí městská bytová zástavba. Když jsme prezentovali tuto variantu městským částem, přijaly to s povděkem. Pokud by chyběla podpora z jejich strany, pravděpodobnost, že se Městský okruh postaví, by byla velmi nízká. Těší mě, že má tento projekt shodu napříč všemi aktéry, a to nově i od Ministerstva životního prostředí,“ komentuje I. náměstek primátora Petr Hlaváček.

Celý záměr stavby nově získal kladné vyjádření v procesu posuzování vlivů na životní prostředí tzv. SEA a zároveň město s ministerstvem životního prostředí projednalo také posuzování vlivu stavby na životní prostředí v druhém řízení, tzv. EIA. Původní návrh, který získal toto povolení, nechalo město přepracovat. Přibyly tunely a stavba je proti původnímu řešení ohleduplnější k životnímu prostředí i samotnému městu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Kdo řídí Prahu?

Podle všeho byste měl vy, ale přijde vy, že je to spíš Hřib. Myslíte, že tu kumulaci funkcí zvládáte? Proč jste chtěl být primátor, když o vás není vůbec slyšet, za to o Hřibovi až moc? A stojíte za ním, co se týká toho, jak si jako náměstek pro dopravu vede? Vždyť je to jen chaos nebo nějaký skandá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Dramatický schodek rozpočtu 230 miliard a obrana neví, co s penězi

9:15 Vích (SPD): Dramatický schodek rozpočtu 230 miliard a obrana neví, co s penězi

Vláda Petra Fialy zase sestavila výrazně schodkový rozpočet. Schodek 230 miliard korun v situaci, kd…