Primátor Hřib: Virohrady, Marodní třída: Součástí nové informační kampaně k očkování jsou slovní hříčky

24.06.2021 15:18 | Zprávy

Hlavní město pokračuje pomocí nové kampaně v?informování obyvatel o?očkování. Nové vizuály a další materiály již nyní mohou Pražané vidět v?ulicích města.

Primátor Hřib: Virohrady, Marodní třída: Součástí nové informační kampaně k očkování jsou slovní hříčky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pražský primátor Zdeněk Hřib

Kampaň vytvořila zdarma společnost DDB a má osobitým způsobem upozornit na významná místa v?metropoli, která se v?důsledku pandemie koronaviru změnila.

Celkově je opět kampaň vedena jako nízkonákladová a počítá se s?rozpočtem přibližně 300 tisíc korun. Cílem kampaně je zaujmout mladší skupinu obyvatel a pomocí nadsázky je motivovat k?očkování.

Nová informační kampaň týkající se očkování je vytvořena přímo na míru Pražanům, neboť pro komunikaci využívá typicky pražských lokalit upravených do novotvarů, které souvisejí s?koronavirovou pandemií. Odlehčenou formou, která je přizpůsobena mladší věkové skupině, dává na vizuálech známým pražským místům nové názvy, které s nadsázkou popisují, jak se pandemie podepsala na určitých místech v metropoli. Například Vinohrady se zde mění na „Virohrady“ kvůli proměnění vlivem pandemie. Národní třída se pak stává „Marodní třídou“ kvůli tomu, že byla v?rámci posledního roku víceméně opuštěná. 

„Očkování je zatím nejefektivnější nástroj pro boj s covidem-19 a ačkoliv se nám některé zdroje snaží namluvit opak, jeho přínosy dalece přesahují rizika. Očkovat se teď mohou už i lidé nad šestnáct let, kteří ale někdy nemají z nemoci strach a necítí tak potřebu této možnosti využít. Abychom jako společnost nemoc přemohli, je potřeba, aby se naočkovali i mladí lidé. Ochrání tím sebe i ostatní. Poznatky o nových mutacích ukazují, že se do budoucna?může situace zhoršit. O očkování jsme začali intenzivně informovat ještě před jeho spuštěním, aby měli lidé včas dostatek podkladů pro své rozhodnutí,“ uvádí primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.

Kreativní část pro hlavní město bezplatně vytvořila agentura DDB. „Novou vlnou kampaně se snažíme reagovat na aktuální vývoj i náladu ve společnosti. Cítíme, že lidé jsou už unavení a otrávení, a proto je tentokrát oslovujeme odlehčeně. Místo důrazu na emoce si hrajeme s názvy známých pražských míst. Měníme je podobně, jako pandemie proměnila naše životy. Věříme, že vtipné a výrazné vizuály umístěné v blízkosti zmiňovaných míst Pražany v záplavě jiné komunikace osloví a třeba mohou i zlidovět,“ vysvětluje Darko Silajdžić, CEO DDB Prague.

Kampaň v?současnosti míří na mladší věkovou kategorii vzhledem k?tomu, že se od začátku června může očkovat skupina ve věku od 16 do 29 let a v?červenci budou následovat i mladší. Podle výzkumu STEM tvoří právě lidé pod 30 let skupinu, která nemá tak velký zájem o očkování jako ostatní. V?Praze má přitom první dávku téměř polovina obyvatel a pětina Pražanů je již naočkována i druhou dávkou, ve větší míře nicméně v?kategorii nad 30 let. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hašek (PRO): Nenechejme se jako občané a koncesionáři vydírat

9:15 Hašek (PRO): Nenechejme se jako občané a koncesionáři vydírat

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na tvrzení ředitele Českého rozhlasu René Zavorala, že …