Primátor Vrána: Z Předmostí projedou cyklisté plynule až na Komenského ulici

29.11.2022 10:46 | Zprávy

Tubus pod tratí byl včera slavnostně otevřen

Primátor Vrána: Z Předmostí projedou cyklisté plynule až na Komenského ulici
Foto: Facebook Petra Vrány
Popisek: Petr Vrána

Poprvé se o něm začalo mluvit v roce 2012 v souvislosti s rekonstrukcí železniční tratě. A včera byl slavnostně otevřen. Řeč je o cyklopodjezdu, který propojuje místní část Předmostí s Přerovem.  „Díky nové trase, která vede pod tratí, mohou cyklisté sednout v Předmostí na kolo a bezpečně se dostat až ke gymnáziu v Komenského ulici,“ konstatoval primátor Přerova Petr Vrána. Nová stezka včetně cyklopodjezdu přišla na téměř 29 milionů korun.

Vybudováním tubusu by měl skončit nešvar, kdy cyklisté využívali část letitého podjezdu, která je určena pouze pro pěší. „Odteď už mají vlastní cestu, kterou mohou využívat, aniž by ohrožovali chodce. V místě je také nové veřejné osvětlení s LED lampami, takže se dá trasa využívat nonstop,“ uvedl primátorův náměstek Tomáš Navrátil. Stezku, která dnes byla slavnostně zpřístupněna, vyzkoušela mezi prvními obyvatelka Předmostí Petra Trlidová. „Budu ji využívat téměř denně a jsem ráda, že se konečně dostanu plynule z domova až na Komenského ulici. Kromě přechodů nemusím po celé trase v délce asi dvou kilometrů ani sesednout z kola,“ řekla.

Nový úsek dvoupruhové cyklostezky měří asi 166 metrů a široký je 3 metry. Odborníci si při jejím budování museli poradit i s vodou, která v této části prosakuje a mohla by způsobovat problémy. „V místech klesání je komunikace vedena v železobetonových rámech, které jsou z vnějších stran opatřeny hydroizolací proti tlakové vodě. Srážková voda je svedena do šachty a dále je pomocí odstředivého čerpadla přečerpávána do hlavního odvodňovacího zařízení,“ popsal řešení náměstek Vladimír Lichnovský. V rámci stavby byla rovněž provedena přeložka plynovodu, jejíž přepojení komplikovalo průběh stavby.  

O vybudování cyklopodjezdu, který propojuje předmostskou ulici Hranická s přerovskou ulicí Velká Dlážka, usilovalo město deset let. Politici o akci mluvili jako o šanci století, protože další přestavba na železnici v Předmostí může přijít na řadu až za mnoho let – a bez ní by investice v podobě ražby tunelu pod tratí nebyla možná. „Správa železniční dopravní cesty sice před lety zařadila záměr Přerova do projektové dokumentace, ale o finance se muselo postarat město. Stavba stezky byla nakonec spolufinancována příspěvkem ze Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši 9 milionů 431 tisíc korun a také z prostředků Olomouckého kraje ve výši 2 miliony 448 korun. Z vlastních zdrojů město Přerov zaplatilo zhruba 3 a půl milionu,“ vyčíslil přerovský radní Michal Zácha. Samotný cyklopodjezd pak přišel na 13 a půl milionu - a také na něj přispěl částkou 11 milionů 340 tisíc korun Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Jiří Strýček byl položen dotaz

Důchodová reforma

Jak vysvětlíte, že SPD je schopné s vládou jednat o důchodech a prý i nějaké jejich návrhy připouští, ale vy se s vládou nedomluvíte? Není problém u vás? A chápu správně, že pokud vyhrajete volby, tak celou reformu, kterou tato vláda schválí zrušíte? A máte za ni už náhradu? Protože když jste byli v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Dramatický schodek rozpočtu 230 miliard a obrana neví, co s penězi

9:15 Vích (SPD): Dramatický schodek rozpočtu 230 miliard a obrana neví, co s penězi

Vláda Petra Fialy zase sestavila výrazně schodkový rozpočet. Schodek 230 miliard korun v situaci, kd…