Oplakali jsme se ženou bourání Hotelu Praha a nemám radost ani z bourání Telekomunikační budovy a věže. A už vůbec nesouhlasím s bouráním unikátního více než 120 let starého mostu, které je nyní plánováno ministrem dopravy Martinem Kupkou (ODS).
Stejně jako já za zachováním mostu stojí i stovky renomovaných architektů (nejen z České republiky) a přes 13 tisíc občanů, kteří podepsali petici za jeho záchranu. Mimochodem tuto petici můžete podepsat také ZDE.
Sejdu se kvůli tomu v úterý s náměstkem pro dopravu Zdeňkem Hřibem (Piráti) a budu chtít tento týden mluvit i s ministrem dopravy Kupkou (ODS). Nesouhlasím s navrženým novým mostem a budu za sebe i za občany žádat:
- Zpracování studie na opravu mostu místo jeho zbourání. Zjistit, kolik by oprava stála a jakou životnost by opravený most měl.
- Pokud by oprava možná nebyla, je nutné zjistit, kolik by stálo postavit repliku mostu (podobně jako udělalo ŘSD u Čističky odpadních vod v Bubenči).
- Zpracování analýzy dopravy v návaznosti na plánované rozšíření terminálů Smíchov, Hlavní nádraží a Masarykovo nádraží. Zjistit, jestli je kvůli tomu opravdu nutné mostu navýšit kapacity. Pokud ano, zjistit možnost teoretického rozšíření stávajícího mostu (nebo jeho repliky) o další kolej jednoduchou konstrukcí vedle něj tak, jako to je běžné v zahraničí.
- Především ale urgentně zajistit dočasnou sanaci mostu, aby se prodloužila životnost do té doby, než se rozumně a citlivě vyřeší oprava nebo stavba repliky.
Na zachování tohoto kusu historie v hlavním městě mi velmi záleží, budu se proto tomuto tématu věnovat, co mi síly stačí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV