Vážená paní předsedající, kolegové,
já bych ve svém vystoupení rád hovořil k změně kompetenčního zákona čili chci se zaměřit pouze na jednu malou část navrhované novely, a to z toho důvodu, že si myslím, že z mé předchozí praxe této problematice nejvíce rozumím.
Změna kompetenčního zákona, která tedy je součástí a která se týká zřízení místa poradce, a to předešlu, neprojednala ji Legislativní rada vlády, protože nebyla v řádném legislativním - v připomínkovém řízení. A tím pádem k ní stanovisko zaujal pouze předseda Legislativní rady vlády. A já si ho dovolím přečíst nad rámec materiálu zaslaného do připomínkového řízení, nad rámec. Je na základě připomínky vedoucího Úřadu vlády doplněna novela kompetenčního zákona, která obsahuje zřízení pozice poradce pro národní bezpečnost.
Co mně na tom vadí? Vadí mně na tom několik věcí. Za prvé, když se podívám do důvodové zprávy, tak bych řekl, že s ní i můžu souhlasit, ale když se podívám do vlastní navrhované úpravy, tak ta hovoří trošku o něčem jiném. A já zase tedy, když se podívám do důvodové zprávy, důvodová zpráva říká: Poradce pro národní bezpečnost jako nadrezortní koordinátor hybridních hrozeb, dezinformací a dalších závazných nadresortních bezpečnostních problematik s cílem zajistit užší spolupráci zpravodajských a bezpečnostních složek a efektivní postup proti dezinformacím a hybridním hrozbám. Kdežto vlastní znění v zákoně je mnohem, mnohem širší.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.