„Kandidujeme ve všech třinácti krajích České republiky. Na našich kandidátkách je přes 350 starostů a místostarostů, kteří jsou připraveni přenést zkušenosti ze svých měst a obcí na úroveň krajských rad,“ říká předseda STAN Petr Gazdík, a dodává: „Kraje se už od svého vzniku dostávají svým hospodařením do deficitu, jejich dluh byl vloni 26,4 miliard korun. Neustále se zadlužují a nezodpovědně rozhazují peníze, my chceme ‚melouny‘ rozdělovat zodpovědně a spravedlivě,“ dodává Gazdík.
Starostové svou kampaň v Praze zahájili happeningem, který nazvali Melouny spravedlivě. Z fiktivní krabice od vína předávali melouny kolemjdoucím, a chtěli tak upozornit na korupční kauzy stávajících oranžovo rudých vládních koalic. A v souvislosti se zahájením kampaně STAN rovněž spustili web www.melounyspravedlive.cz, na kterém v šesti bodech vysvětlují, jaké jsou jejich celostátní programové priority.
„Průhledné a spravedlivé rozdělování krajských prostředků a přesunutí pravomocí do krajů co nejblíže občanům, ořezání přebujelé byrokracie a stop zadlužování krajských samospráv. Pod naším vedením se kraje dostanou do kompetentních rukou starostů, kteří se díky své poctivé práci těší největší důvěře lidí,“ říká první místopředseda STAN a kandidát na hejtmana ve Středočeském kraji Vít Rakušan.
Liberecký hejtman Martin Půta (STAN) vysvětlil, co považuje za pozitivní změny za dobu působení ve svém úřadu. „Dotační fond s jasnými a předem známými pravidly, která platí pro všechny žadatele. Zveřejňování smluv, transparentní úcty a zveřejňování podkladů pro jednání zastupitelstva kraje. To se nám podařilo zavést v Libereckém kraji, stejně tak to chceme zavést i všude jinde,“ říká Půta.
Další segment volební kampaně STAN nazvali Starostové se starají. „K dnešnímu dni naši kandidáti navštívili asi jednu čtvrtinu obcí a měst České republiky. Na základě osobních rozhovorů se zástupci navštívených samospráv jsme zjistili tamní problémy, které budeme chtít přenést i na půdu krajských zastupitelstev. Výsledek naší práce kdokoliv najde na webu www.starostovesestaraji.cz,“ dodává dvojka na kandidátce STAN ve Středočeském kraji Dana Drábová.
Kolem poledne se kandidáti vrátili zpět do svých krajských měst, kde postupně a ve spolupráci se svými partnery zahájili své krajské volební kampaně.
10 faktů a zajímavostí o volební kampani STAN
- Napříč kraji spolupracujeme se 17 regionálními či celostátními uskupeními.
- Navštívili jsme jednu čtvrtinu obcí a měst České republiky a ptali se na místní problémy.
- Předseda Petr Gazdík kandiduje jako dvojka ve Zlínském kraji.
- Plánované náklady na kampaň jsou 15 milionů korun.
- Dohromady máme na kandidátkách přes 350 starostů a místostarostů.
- Všichni naši kandidáti na hejtmany jsou komunální politici.
- Nejvíc starostů máme na kandidátce v Jihomoravském kraji, rovných 55.
- Až na jedinou výjimku názvy kandidátních listin začínají slovem Starostové.
- Každá krajská organizace si svou kampaň řídí sama.
- Ve volební kampani rozdáme na 60 tun vodních melounů, dohromady jich bude 20 tisíc kusů.
Komunikační kanály STAN
www.stan.cz – celostátní web Starostů a nezávislých
www.melounyspravedlive.cz – web pro zahájení volební kampaně
www.starostovesestaraji.cz – platforma pro sdružování problémů v obcích a městech
www.facebook.com/starostove - celostátní stránka Starostů a nezávislých na Facebooku
www.twitter.com/STANCZ - celostátní profil Starostů a nezávislých na Twitteru
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV