Scheinherr (Praha sobě): Dvorecký most se stane zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty

20.10.2021 7:33 | Tisková zpráva

Hlavní město vypsalo veřejnou zakázku na zhotovitele stavby Dvoreckého mostu pro městskou hromadnou dopravu, pěší a cyklisty spojujícího Smíchov a Podolí. Most má na délku měřit 388 metrů a široký bude 16 metrů. Odhadovaná cena stavby je okolo jedné miliardy korun. Do začátku příštího roku získá město potřebná povolení a vysoutěží zhotovitele. Odhadovaná délka stavebních prací je 30 měsíců.

Scheinherr (Praha sobě): Dvorecký most se stane zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

„Pro pražskou MHD je budoucí Dvorecký most jednou z nejzásadnějších staveb následujících let. Stane se zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty propojující významné tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Městské části Praha 4 a 5 se konečně dočkají kapacitního a komfortního propojení. Některým tramvajovým linkám se oproti zajížďce přes Palackého most zkrátí cesta až o šest kilometrů,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr a dodává: „Díky novému mostu také budeme moct převést část autobusových linek z Barrandovského mostu a desítky tisíc lidí už nebudou muset ve špičkách stát v kolonách mezi auty. Zlepšíme tím průjezd autobusů mezi Novodvorskou, Pankrácem a Smíchovem. Velký přínos bude mít most také z hlediska propojení páteřních cyklostezek, které jsou vedené po obou březích a vznikne náhrada propojení přes rušný Barrandovský most.“

Účel mostu pouze pro MHD, cyklisty a pěší vychází ze změny Územního plánu z roku 2014. V případě potřeby zde ovšem budou moct jezdit i vozidla Integrovaného záchranného systému. Podle předpokladů by se také mělo ulevit individuální automobilové dopravě díky odvedení autobusů městské hromadné dopravy z Barrandovského mostu.

Dvorecký most překlene Vltavu v úseku mezi zlíchovským a podolským nábřežím a spojí tak městské části Praha 4 a Praha 5. Cílem záměru je zlepšit propojení města na obou březích Vltavy v jižní části Prahy, a to především pro hromadnou dopravu, pěší a cyklisty.

„Veřejná zakázka je nastavená tak, aby nezáleželo jen na ceně, ale také na délce záruční doby, délce stavby i odborné kvalifikaci, aby nový most měl opravdu špičkovou kvalitu. Součástí přihlášek budou i seznamy hotových stavebních prací, seznamy techniků, osvědčení o vzdělání a odborné kvalifikaci s popisem technického vybavení, se kterým bude firma pracovat. Jsem si jistý, že stavba Dvoreckého mostu bude v dobrých rukou,“ popisuje náměstek Adam Scheinherr.

Výstavbou tohoto mostu bude navíc doplněno doposud chybějící propojení pro městskou hromadnou dopravu, pěší a cyklistické vazby mezi vltavskými břehy. Stavba by také měla přispět ke zlepšení přestupních vazeb mezi tramvajovými a autobusovými linkami v dopravních uzlech Lihovar a Dvorce a zvýšení spolehlivosti a rychlosti veřejné dopravy. Projekt výstavby Dvoreckého mostu je zařazen mezi nejvyšší priority hlavního města jak v Plánu udržitelné mobility, tak i ve Strategii rozvoje tramvajových tratí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Adamec (ODS): Evropské volby ukázaly, že vůle něco měnit moc výrazně není

20:07 Adamec (ODS): Evropské volby ukázaly, že vůle něco měnit moc výrazně není

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…