Scheinherr (Praha sobě): Na Vítkov se půjde pěšky lépe, nová lávka propojí Karlín s památníkem

01.11.2022 15:18 | Zprávy

Z Karlína bude pohodlnější přístup do parku na Vítkově. Nová bezbariérová lávka překlene železniční trať z Pernerovy ulice přes nový bytový dům a umožní pohodlnější cestu pro pěší na Vítkov a dále na Žižkov.

Scheinherr (Praha sobě): Na Vítkov se půjde pěšky lépe, nová lávka propojí Karlín s památníkem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátora Adam Scheinherr

Nová lávka navazuje v prodloužené ose Peckovou ulicí na most Holešovice-Karlín přes Vltavu, který se aktuálně staví. Vznikne tak pohodlnější propojení Holešovic, Karlína, vrchu Vítkova a Žižkova. Z karlínské strany bude na lávku přístup výtahem ve věži u bytového domu soukromého investora, lávka překlene železniční trať a napojí se na pěší trasy směřující na vrch Vítkova. Pěší trasy v parku upraví městská část Praha 3. 

„V ulici Pernerova vyrostou dva bytové domy. Mezi nimi bude stát věž s výtahem, ze kterého povede zastřešená lávka na Vítkov. Bude dlouhá 56 metrů a široká necelé tři metry. Svojí podobou bude odkazovat na železnici, nad kterou se bude tyčit, a polohou naváže na Štvanickou lávku, kterou momentálně stavíme. Bytový dům i samotná lávka výrazně zlepší prostupnost města. Díky novým investicím se bude možné nově dostat bezbariérově na vrch Vítkova a také k Vojenskému historickému ústavu. Zlepší se prostupnost mezi městskými částmi, které dodnes rozděluje železnice,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Investorem lávky je hlavní město Praha, studii proveditelnosti v pondělí 31. října schválili pražští radní. Technická správa komunikací hl. m. Prahy nyní začne zpracovávat stavební projekt. Stavět by se mohlo začít do pěti let.

Můstek je navržen jako zastřešená ocelovo-betonová transparentní konstrukce složená ze subtilních prvků. Jedná se o tzv. Vierendelův nosník doplněný o tažené diagonály. Dva podélné nosníky jsou spojeny ocelovými příčníky do prostorově tuhé krabicové konstrukce, do které jsou vloženy takzvané UHPFRC (ultra-high performance fibre reinforced concrete) panely mostovky a střechy.

Na vítkovské straně se bude lávka opírat o mikropiloty. Zábradlí je tvořeno tenkou ocelovou sítí na celou výšku lávky. Osvětlení lávky je zajištěno pomocí podélných LED pásků vložených do konstrukce osvětlující pochozí plochu. Hlavní pole nosníků bude mít délku 56 metrů, šířka nosné konstrukce je 2,8 metru, průchozí šířka je 2,5 metru a celková výška konstrukce dosahuje 3,25 metru.

U lávky vyrostou dva nové domy soukromého investora Richarda Sobotky. Ty jsou navrženy tak, aby jejich výška odpovídala nejvyšším domům v uličním bloku, tedy 29 metrů, a jsou nižší než většina ostatních novostaveb v Karlíně. Stavba bude mít celkem devět nadzemních podlaží se 77 byty, sedmi nebytovými jednotkami a 75 parkovacími stáními.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Lenka Knechtová byl položen dotaz

bydlení

Vámi kritizovaná digitalizace stavebního řízení je podle mě zanedbatelný problém v porovnání s tím, že má ČR problém s nedostatkem bydlení, které, když už je, tak je pro většinu smrtelníků nedostupné. A upřímně nemám dojem, že když jste byli ve vládě, že jste problém nějak řešili. Můj dotaz tak zní,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

18:33 Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

Komentář poslance SPD po sněmovní konferenci vědců, která zpochybnila teze o globálním oteplování zp…