Hlavní město na základě navržených úprav odbornou společností SATRA otestuje nové dopravní opatření v oblasti Pelc - Tyrolka. Tento testovací provoz, který by měl podle plánu trvat zhruba tři měsíce, má za cíl ověřit, zda se zlepší průjezdnost v Tunelovém komplexu Blanka (TKB) ve směru na sever do ulice V Holešovičkách a dále do ulice Liberecká, a zda se tím zvýší i plynulost dopravy na další nadřazené komunikační síti.
„O víkendu zkušebně přemalujeme pruhy na připojovací rampě z tunelu do ulice V Holešovičkách. Namísto jednoho pruhu tu budou dva, jeden z nich průběžný. Jinými slovy - od Blanky po Holešovičky se bude dát jet bez nutnosti připojování, brzdění, akcelerování a přejíždění z jednoho pruhu do dalšího. Plynulost dopravy by měla ulehčit lidem v okolí od hluku a zplodin. A kapacitní Blanku využijeme na maximum,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.
Úsek dopravního inženýrství Technické správy komunikací se na tomto opatření podílí sběrem dat o intenzitách dopravy měřícími jízdami, kterými bude sledovat chování dopravního proudu před i v rámci provozu TKB. Zodpovědný bude také za vyhodnocení dopadů tohoto opatření.
Hlavním přínosem navrhovaného řešení je minimalizovat regulace vjezdů do tunelů na Městském okruhu (tunelu Mrázovka, Strahovského tunelu a TKB) ve směru Troja. Bez ovlivnění například pandemií covid-19 vychází průměrná délka regulace (omezení vjezdu vozidel do TKB) na 2,5 hodiny denně a na příjezdových komunikacích k Městskému okruhu, zejména v ulicích Patočkova, Svatovítská a Dobříšská, jsou dotčeny tisíce vozidel, kterým se prodlužuje cestovní doba se všemi negativními důsledky na provoz, bezpečnost a životní prostředí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV