Scheinherr (Praha sobě): Oprava Barrandovského mostu začíná, řidičů se zatím příliš nedotkne

30.09.2020 8:36 | Zprávy

Barrandovský most, který je jednou z nejdůležitějších tepen pražské dopravy, čeká rozsáhlá rekonstrukce. Její první etapu zahajuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s., (TSK) již 29. září, řidiči se jí ale obávat nemusí.

Scheinherr (Praha sobě):  Oprava Barrandovského mostu začíná, řidičů se zatím příliš nedotkne
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

S výraznějšími dopravními omezeními na mostě je však potřeba počítat v další etapě rekonstrukce, a to od roku 2022. Zástupci TSK již nyní návrhy vedení dopravy plánují s pražským magistrátem tak, aby co nejméně zatížili dopravní síť metropole.

1. FÁZE – sanace spodní stavby
(2020–2021)

Cílem první fáze rekonstrukčních prací je sanace konstrukcí spodní stavby mostu, která spočívá v úpravě povrchu betonu, odstranění nesourodých částí a jeho následné úpravě. Termín oprav je stanovený na období mezi 29. zářím 2020 a listopadem 2021, s klimatickou přestávkou od 23. prosince. Doprava přes most zůstane během těchto měsíců zachovaná, menší omezení se ale vyskytnou například v Modřanské ulici, kde bude v úseku pod mostem sveden provoz v obou směrech do jednoho pruhu. Zúží se také cyklostezka v okolí pilíře mostu a v souvislosti s přistavěním a obsluhou pontonu je třeba počítat i s omezením plavby při pravém břehu. Některé práce jsou plánovány i pod hladinou Vltavy.

„Začíná důležitá oprava Barrandovského mostu. Každá politická reprezentace by ji nejraději odložila ze strachu o politické body, ale tak se nedá dělat zodpovědná politika. My opravu místo toho naplánovali tak, aby byl po celou její dobu zachován průjezd ve třech jízdních pruzích, a nebyla tak významně omezena doprava při cestě z jednoho břehu Vltavy na druhý. Barrandovský most patří k nejvytíženějším komunikacím, v pracovních dnech jej k dopravě využije 144 000 vozidel. Právě pro jeho nenahraditelnost je ale nezbytné udržovat most v dobré kondici, a to se bez průběžných rekonstrukcí neobejde,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy.

Diagnostika, kterou si TSK nechala v roce 2019 vypracovat v rámci projektové přípravy, ukázala, že stav spodní stavby je na sedmibodové škále na úrovni IV, tedy uspokojivý. Opravy zde budou jen dílčí. „Dobře připravená a včas realizovaná rekonstrukce Barrandovského mostu významně prodlouží jeho životnost, takže bude moci sloužit veřejnosti co nejdéle. Pustíme se tedy do odstranění nesoudržných vrstev betonu, očištění a následného ošetření trhlin a reprofilací navrátíme betonu jeho původní funkčnost,“ vysvětluje postup oprav Jozef Sinčák, generální ředitel TSK.

Barrandovský most prošel řadou menších oprav již dříve, a to především ve své svrchní části, jejíž součástí je i vozovka. Zásadní rekonstrukce svršku mostu bude součástí dalších etap rekonstrukce.

2. FÁZE – rekonstrukce vrchní stavby
(předpoklad jaro 2022 - dle dalších koordinací – 2025)

Zahájení rekonstrukce na vrchní stavbě je předběžně naplánované na jaro 2022, předpokládané dokončení všech prací by mohlo být v roce 2025. Tyto práce s sebou již ponesou dopravní omezení. „Abychom řidiče na jejich cestách omezili co nejméně, pracujeme již nyní na návrzích náhradního vedení dopravy a zkapacitnění navazující komunikační sítě a objízdných tras. Proto jsme dopředu zkapacitnili nájezd a výjezd z Modřanské ulice. Celá akce byla koordinovaná s chystanou celkovou rekonstrukcí Barrandovského mostu, kterou jsme naplánovali tak, aby měla pokud možno co nejmenší dopad na dopravu v Praze. Na to budeme potřebovat kapacitní nájezdy a sjezdy, až do nich budeme směrovat auta a MHD v rámci jednotlivých etap. A hledáme další takové možnosti,“ řekl Adam Scheinherr a dodává: „Troufám si říct, že rekonstrukce Barrandovského mostu je svým významem srovnatelná s modernizací dálniční sítě, proto již nyní necháváme zpracovat modely, jak se bude doprava chovat, kde by se mohly vyskytnout největší komplikace a jak jim potenciálně předcházet.“

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nacher (ANO): No, to je přesně ono, zelené šílenství

21:03 Nacher (ANO): No, to je přesně ono, zelené šílenství

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…