Zakonzervuje se neutěšený stav nádraží Holešovice a jeho okolí? Právě to teď městu hrozí, a k tomu škoda stovek milionů korun! Náměstek Zdeněk Hřib po letech příprav náhle a bez jakékoli diskuze vydal pokyn k ukončení projektu, a to kvůli jedinému novinovému článku. Článek spekuluje o tom, že okruh korupčníků, kteří projekt zneužívali k vydírání, mohl být o dost širší. O tom ještě dále.
A jak to tedy je? V minulosti se podobná cenná území (Vyšehrad, Smíchov nebo Bubny) vždy rozprodala bez toho, aniž by si stát nebo město zajistily sebemenší vliv na rozvoj daných území nebo podíl na zisku z něj. To jsme v případě okolí nádraží Holešovice nechtěli dopustit. Dopravní podnik tady sám stavět nemůže, protože nevlastní několik klíčových pozemků uvnitř stavebního bloku.
Připravil se tedy projekt ve formě společného podniku s majiteli těchto pozemků (Karlín Group). Díky tomu by i do budoucna zůstal Dopravní podnik klíčovým hráčem v území a zajistil pro sebe potřebné podmínky – rekonstrukci stanice, kvalitní veřejný prostor, snadné přestupy mezi MHD anebo služby pro cestující. A hlavně by měl podíl na profitu z celé zástavby, což jen pro Dopravní podnik znamená až 600 milionů korun. Tohle byla práce mého týmu v minulých čtyřech letech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV