Pan ministr neřeší problémy českého školství, ale novelou je chce pouze rozšířit. Připomenu, že ve srovnání s jinými členskými zeměmí Evropské unie naše země tahá za kratší konec provazu právě ve druhém stupni ZŠ a také na středních školách. Problémem je neschopnost české vzdělávací soustavy zavést samostatnost myšlení žáků, zvýšit aktivitu a zapojenost žáků a studentů do procesu vzdělávání a také strnulé a dávno překonané studijní plány škol, které málo reagují na digitalizaci, robotizaci a nové vědecké poznatky.
Mimochodem tohle ukázala i on-line výuka, kdy řada učitelů i škol nebyla schopna on-line výuku zajistit tak, aby žáky něco naučili. Sám mám zkušenost s "nekvalitou" výuky na druhém stupni ZŠ. Velkým problémem je nedostatek učitelů odborných předmětů, a tady docela chápu návrh pana ministra. Nicméně si myslím, že by se to nemělo týkat žáků ZŠ, ale pouze škol středních s tím, že by odborné konzultace odborníků z praxe doplňovaly ty předměty, u kterých je třeba držet krok s vývojem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV