Sehnalová (ČSSD): Školáci jako spotřebitelé - Co děláme a co dělat můžeme?

19.11.2018 18:56 | Zprávy

Proč jsou čeští spotřebitelé považování za málo sebevědomé, a může za to nedostatečné vzdělávání? Měla by spotřebitelská nauka být povinnou součástí školních osnov? I na tyto otázky hledala odpovědi mezinárodní konference na téma spotřebitelského vzdělávání dětí a mládeže, kterou v pondělí 19. 11. pořádala europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD) v prostorách Poslanecké sněmovny PČR. Záštitu nad akcí převzala poslankyně PČR Kateřina Valachová (ČSSD), podpředsedkyně výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu a bývalá ministryně školství.

Sehnalová (ČSSD): Školáci jako spotřebitelé - Co děláme a co dělat můžeme?
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová

Konference zdůraznila důležitost spotřebitelského vzdělávání a výměnu zkušeností mezi zástupci příslušných ministerstev a dalších státních institucí, představiteli spotřebitelských organizací, organizátory projektů spojených se spotřebitelským vzděláváním i pedagogy středních a vysokých škol. Zahraniční pohled nabídla ředitelka spotřebitelské sekce příslušného ředitelství Evropské komise a také účastníci z Finska či Slovenska.

„Spotřebitelské vzdělávání od nejútlejšího věku je jednou z důležitých podmínek, aby ve společnosti byli vzdělaní a informovaní spotřebitelé, kteří jsou poučení o svých právech a nebojí se o ně přihlásit. Nenaletět podvodnému e-shopu nebo se nenechat odbýt při reklamaci by chtěl každý z nás, ale jak na to? Podle statistik patří Češi k evropskému podprůměru co do důvěry či uplatňování svých spotřebitelských práv. Musíme se proto ptát, jestli ve vzdělávání mladých spotřebitelů v ČR nemáme systémové mezery, a pokud ano, jak je odstranit,“ vysvětluje europoslankyně Olga Sehnalová, členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele Evropského parlamentu.

Poslankyně za ČSSD Kateřina Valachová ke konferenci mimo jiné poznamenala: „Cílem vzdělávání jsou nejen vědomosti, ale také výchova sebejistého, kriticky myslícího člověka. Tedy i sebejistého a kriticky smýšlejícího spotřebitele. Již dnes nabízíme dětem ve školách širokou škálu znalostí z oblastí od finanční gramotnosti až po zdravou výživu. Takže máme vytvořený dobrý základ. A podporuji každou iniciativu a metodiku, která pomůže k tomu, aby ze současných dětí vyrostli zkušení zákazníci, kteří nebudou obětí obchodníků, ale jejich vyrovnaným partnerem.“ 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turoňová  (BPP): V jižních Čechách máme jednobarevnou vládu

20:03 Turoňová (BPP): V jižních Čechách máme jednobarevnou vládu

S mými kolegy z koalice Stačilo! jsme v jihočeském zastupitelstvu v opozici. Hejtman Martin Kuba za …