Sehnalová (ČSSD): Školáci jako spotřebitelé - Co děláme a co dělat můžeme?

19.11.2018 18:56 | Zprávy

Proč jsou čeští spotřebitelé považování za málo sebevědomé, a může za to nedostatečné vzdělávání? Měla by spotřebitelská nauka být povinnou součástí školních osnov? I na tyto otázky hledala odpovědi mezinárodní konference na téma spotřebitelského vzdělávání dětí a mládeže, kterou v pondělí 19. 11. pořádala europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD) v prostorách Poslanecké sněmovny PČR. Záštitu nad akcí převzala poslankyně PČR Kateřina Valachová (ČSSD), podpředsedkyně výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu a bývalá ministryně školství.

Sehnalová (ČSSD): Školáci jako spotřebitelé - Co děláme a co dělat můžeme?
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová

Konference zdůraznila důležitost spotřebitelského vzdělávání a výměnu zkušeností mezi zástupci příslušných ministerstev a dalších státních institucí, představiteli spotřebitelských organizací, organizátory projektů spojených se spotřebitelským vzděláváním i pedagogy středních a vysokých škol. Zahraniční pohled nabídla ředitelka spotřebitelské sekce příslušného ředitelství Evropské komise a také účastníci z Finska či Slovenska.

„Spotřebitelské vzdělávání od nejútlejšího věku je jednou z důležitých podmínek, aby ve společnosti byli vzdělaní a informovaní spotřebitelé, kteří jsou poučení o svých právech a nebojí se o ně přihlásit. Nenaletět podvodnému e-shopu nebo se nenechat odbýt při reklamaci by chtěl každý z nás, ale jak na to? Podle statistik patří Češi k evropskému podprůměru co do důvěry či uplatňování svých spotřebitelských práv. Musíme se proto ptát, jestli ve vzdělávání mladých spotřebitelů v ČR nemáme systémové mezery, a pokud ano, jak je odstranit,“ vysvětluje europoslankyně Olga Sehnalová, členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele Evropského parlamentu.

Poslankyně za ČSSD Kateřina Valachová ke konferenci mimo jiné poznamenala: „Cílem vzdělávání jsou nejen vědomosti, ale také výchova sebejistého, kriticky myslícího člověka. Tedy i sebejistého a kriticky smýšlejícího spotřebitele. Již dnes nabízíme dětem ve školách širokou škálu znalostí z oblastí od finanční gramotnosti až po zdravou výživu. Takže máme vytvořený dobrý základ. A podporuji každou iniciativu a metodiku, která pomůže k tomu, aby ze současných dětí vyrostli zkušení zákazníci, kteří nebudou obětí obchodníků, ale jejich vyrovnaným partnerem.“ 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT požaduje úplný zákaz používání a prodeje zábavní pyrotechniky

23:08 DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT požaduje úplný zákaz používání a prodeje zábavní pyrotechniky

Demokratická strana zelených - ZA PRÁVA ZVÍŘAT důrazně žádá o zákaz, resp. ukončení používání a prod…