Jen něco málo přes třicet bodů obsahoval program únorového pražského zastupitelstva. Návrh na zařazení nových bodů provázela rozsáhlá diskuze, což je letitý nešvar. Debatovat by se mělo, až na body přijde řada, tedy po jejich schválení. Jenomže ono se nelze divit opozičním zastupitelům, když předem vědí, že v naprosté většině jimi navrhované body schváleny nebudou.
Co bylo mezi odmítnutými návrhy? Problémy, které by obyvatele Prahy určitě zajímaly - např. snížení nákladů na bytovou výstavbu a zvýšení dostupnosti bydlení, problematika parkování, kultivace veřejného prostoru na sídlištích, vytvoření fondu pro zřízení parkovacích domů či dohady o budoucí výši jízdného v městské hromadné dopravě.
Bude MHD v Praze dražší?
Téma zvýšení jízdného v městské hromadné dopravě je opět na pořadu dne. Starosta Prahy 9 Tomáš Portlík (ODS) by zdražil roční kupon rovnou na dvojnásobek, ze současných 3650 na 7300 korun. Téma se otevřelo na zastupitelstvu. Jenomže pouze otevřelo. Pro projednání se dost rukou nenašlo. KSČM zdražování jízdného dlouhodobě odmítá. V minulosti jsme opakovaně navrhovali zahájit veřejnou odbornou debatu na téma MHD zdarma, jak je to již v současnosti v řadě měst u nás i v zahraničí.
Odborníci v pražské KSČM zpracovali argumentační materiál, uvádějící na konkrétních datech, co by tento krok znamenal a jaké by měl dopady. S jakou jsme se u vedení města potázali, si asi dovedete představit. Přesto jsem přesvědčena, že MHD zdarma, respektive v prvním kroku alespoň rozšiřování slev na další skupiny obyvatel, musíme prosazovat i nadále. Byla by to pomoc Pražanům, krok ke snížení počtu automobilů, což by zlepšilo průjezdnost pražských ulic a životní prostředí.
Parkování v metropoli – letitý problém
Parkování se netýká jen řidičů, ale i chodců.Ti se proplétají mezi zaparkovanými automobily, občas stojícími i na chodnících, takže je musí obcházet po vozovce. Nebezpečné je to hlavně pro hůře pohyblivé osoby, pro seniory, pro matky s dětmi a kočárky. Řidiči zase těžko shánějí parkovací místo, parkují, kde se dá. Důsledek je, že nemohou projet záchranáři, hasiči, policie, popeláři.
Připravený tisk navrhoval opatření ke zlepšení situace, kultivaci veřejného prostoru, omezování a postihování nelegálního parkování. Součástí byl i návrh na vytvoření speciálního magistrátního fondu, do kterého by se odváděla část výnosu z placení modrých zón, případně ze soukromého sektoru. Finance by se pak využily na výstavbu parkovacích domů, úpravu vnitrobloků apod. Jenomže vše zůstalo jen na papíře.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV