Senátor Doubrava: Na vlastní oči jsem viděl zázrak

19.05.2016 15:20 | Zprávy

Využil jsem pozvání. Přišel, viděl a nevěřil svým očím.

Senátor Doubrava: Na vlastní oči jsem viděl zázrak
Foto: senat.cz
Popisek: Senátor Jaroslav Doubrava ze sdružení Severočeši.cz

Osud v podobě mého spolužáka ze základní školy Milana Folka mě přivedl k prohlídce ústeckého podniku Acier a.s. usídleného v prostorách bývalé Vlnoly. Majitel úspěšné firmy, pan Koloumek a jeho tým, mi ukázali výrobní prostory. Dlužno říci, že prostory pro firmu už dávno nedostatečné. Potřebovali by už minimálně trojnásobné. To je pro mne důkaz, že i naši podnikatelé mohou být úspěšní a z potřeby rozšíření mám upřímnou radost. Při prohlídce jsem viděl totálně korozí zchroustaný skelet trolejbusu. Má otázka, zda likvidují takové hrůzy pro odvoz do šrotu, vyvolala úsměvy všech, kteří mě provázeli, abych se přišel podívat tak za čtrnáct dní, tři neděle.

Využil jsem pozvání. Přišel, viděl a nevěřil svým očím. Po korozi ani stopa, Nosné části karoserie vozu už svítí novotou, ošetřena ochranným nátěrem, připravena na „kabát“. Ten ostatně zanedlouho také dostala.

Pak přišlo pozvání do ústeckého Dopravního podniku. Přiznám se, že jsem si připadal jak Alenka v říši divů. „Kabát“ tedy lak trolejbusu už svítil novotou. Vystrojen byl již i elektro výstrojí, novými, dlužno říci velmi hezkými sedačkami, prostě kompletně vystrojený úplně nový trolejbus, na kterém právě probíhala závěrečná měření isolačního stavu. Náměstek ředitele, pan Javůrek viděl mé překvapení a s upřímným pobavením mě provedl tímto zázrakem, za kterým stáli dělníci obou firem. Pan Javůrek mi pak poskytl řadu zajímavých informací.

Například, že nový trolejbus stojí více, než patnáct milionů korun. Rekonstrukce tohoto vyjde na necelých pět. Dost velký rozdíl. Veškeré práce na vybavení trolejbusů dělají vlastní pracovníci. To jsem ostatně viděl na vlastní oči. Má to velikou výhodu, říká. „Mí kluci vědí, že i sebeméně odfláknutá práce by se jim nevyplatila, museli by jí sami po sobě opravovat“! Lehko by se tak zjistilo, kdo odvedl nekvalitní práci. Jen kdyby nebyly ty problémy se sháněním kvalitních náhradních dílů nutných k rekonstrukcím.

Odcházel jsem s příjemným pocitem, že když se chce, jde i nemožné, a s pocitem, že cestující veřejnost se o svou bezpečnost nemusí obávat. Odcházel jsem i s předsevzetím, že oběma kolektivům, jak ACIERu, tak Dopravního podniku musím vyslovit své uznání a to tímto činím.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolář (TOP 09): Fico je asi jen odporná, zapšklá a zkorumpovaná krysa

12:17 Kolář (TOP 09): Fico je asi jen odporná, zapšklá a zkorumpovaná krysa

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k návštěvě Roberta Fica v Rusku.