Děkuji za slovo. Milé kolegyně, vážení kolegové, ohledně náplně činnosti komise máte zprávu o činnosti komise k dispozici. Tam bych akorát zdůraznil vlastně, že došlo k nějakým určitým turbulencím. Každopádně jsem chtěl říct, na tomhle místě, po tom, co od ledna tuto komisi vedu, že jsem pochopil, že tato komise je zcela odlišná od ostatních komisí a výborů. A má i jiné tedy postavení, je to takové výjimečné postavení. Ta komise plní úlohu spojníku mezi kanceláří Senátu a senátory a senátorkami, napomáhá k rychlejšímu řešení vzniklých problémů.
Já jsem chtěl poprosit, pokud budete dělat návrhy na tuto komisi, pro příště, za nějakých 14 dní nebo jak je to dlouho, prosím, vybírejte osoby, které by do určité míry byly v rezonanci s tím, jak Senát pracuje, jak funguje. Teď minimálně vlastně jsme se rozšířily ze 7 na 9 lidí. Ta práce byla velmi dobrá, velmi dobrá spolupráce s většinou těch kolegů a kolegyň. Předsedkyní komise byla Anička Hubáčková, místopředsedou Jan Tecl. To bylo od 17. 12. 2021 až do 21. 1. 2022. Od toho 20. 1. potom jsem byl zvolen předsedou. A rozšířil se počet členů ze 7 na 9. Měli jsme v roce 2022 6 řádných schůzí a bylo přijato 33 usnesení. Tam ty schválené úkoly komise jsou vypsány v takovém seznamu, který bude inovován začátkem činnosti další komise. Tam si myslím, že je velmi důležité zamyslet se zhluboka nad tím, jak ty jednotlivé úkoly, které jsou psány poměrně obecně, mají být specifikovány. Je potřeba si taky uvědomit, že komise nemá nahradit práci a činnost kanceláře Senátu. Má zprostředkovat ten vzájemný kontakt, a v tom je to vlastně svým způsobem výjimečná záležitost. Práci komise během těch 6 zasedání a během těch mnoha schůzek, které se odehrávaly během půl roku nebo těch 10 měsíců téměř, tak to komplikovalo poměrně pozdní dodávání nějakých podkladových materiálů ze strany kanceláře Senátu. Docházelo i k situacím, kdy k některým bodům senátoři a senátorky dostávali pouze ústní informace až po na schůzi komise. A přesto tedy bych chtěl zdůraznit, že si myslím, že je důležité, aby budoucí předseda komise se zúčastňoval i organizačního výboru a aby byl informován, aby nedocházelo potom k zbytečným šumům. Takže my jsme ještě hodně věcí řešili vlastně v té doznívající vlně spojené s covid-19 a těmi nutnými opatřeními. Tam byla důležitá témata během těch několika měsíců příprava kanceláře Senátu na předsednictví České republiky. Já si to dovolím jenom zopakovat z toho důvodu, abych zase poukázal některé věci, které by bylo potřeba dořešit. A nejenom jaksi přednášet na komisi nějaké rozhodování, ale třeba otázka bodového systému na akce v Senátu, tam je potřeba dosáhnout určité optimalizace, určitého spravedlivého systému. A je to velmi složitá situace, zvlášť ještě v té situaci, kdy se v samotné kanceláři Senátu odehrávají některé jevy, které jsou ještě do určité míry nepředvídatelné na jedné straně. Na druhé straně je potřeba si uvědomit, že každý z předsedů výborů či komise nebo těch orgánů je zodpovědný za to, co požaduje. Nelze přenášet požadavky na body vlastně nereálné a směřovány tak, aby se to svedlo na komisi, že dává nebo nedává body. To prostě není možné. A ten systém se snažíme, aby byl vyrovnaný. Řešila se také pravidelná krizová opatření, nějaký ten WiFi signál v prostorách Valdštejnského paláce, přechody na Office 365. Řešila se také problematika interního a externího auditu. O tom určitě víte. Taky kolem toho proběhlo jedno neveřejné zasedání. Schůze komise jsou tedy neveřejná už ze svojí podstaty, ale toto bylo uzavřené zasedání, kde se řešily věci, které byly spojený s kanceláří Senátu, přehled investic, udělování souhlasu paní vedoucí kanceláře Senátu s veřejnými zakázkami nad 6 milionů korun. Grafický manuál se řešil. To všechno, už jenom ten manuál sám o sobě trval 2 roky, než se přijal. A ještě jsou k němu připomínky. Školní protokoly zaměstnanců i senátorek a senátorů. A potom ještě vyjednávali hodně okolo Valdštejnské jízdárny, toho plánu, který teď momentálně třeba byl realizován v rámci té hezké výstavy Mucha. Potom organizační a personální změny v struktuře kanceláře Senátu byly projednávány, včetně tedy, je nutno říci, nadstandardní fluktuace zaměstnanců kanceláře Senátu. Úsporná opatření v Senátu vzhledem k energetickým krizím. Byly taky projednávány poměrně hluboce na jednom samostatném zasedání komise hospodaření a otázky kolem těch zakázek a hospodaření kanceláře Senátu. Tam nám pomohl výbor hospodářský a komise, která byla ustanovená, aby některé ty procesy zkontrolovala nebo komentovala. Takže podle mého názoru je tam práce více než dost do toho dalšího období. Je tam potřeba opravdu definovat některé věci, které má dělat komise, které nemá dělat komise. Je tam potřeba mluvit o věcech i, které trápí zaměstnance Senátu. A to si myslím, že je důležité.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.