U výherních hracích přístrojů (tzv. automatů) se zvyšuje odvod z 20% na 28% a pevná částka za den a přístroj se zvýší z dnešních 55 Kč na 80 Kč. Zároveň se sníží podíl obcí, které jim plynou z těchto odvodů. Z dosavadních 80% bude nově příjmem obecních rozpočtů jen 63% odvodů, zbylých 37% odvodů poputuje do státního rozpočtu. Proč jsem proto, aby obce měly z výherních přístrojů menší příjmy? Mnohdy slyšíme jako jeden z argumentů proti omezování heren, že příjmy z nich tvoří zajímavou položku v obecním rozpočtu. Vysoký podíl z odvodů obce nemotivuje množství automatů omezovat. Společenské náklady spojené s gamblerstvím přitom obce nemusí trápit. Trestnou činnost spojenou se závislostí na hazardních hrách řeší policie či soudy, které jsou hrazeny ze státního, nikoliv obecních rozpočtů. Navíc můžeme diskutovat o tom, jaké peníze do obecních pokladen z odvodů plynou – v jaké míře se jedná o sociální dávky či nemalé části výdělků rodin. Dopady gamblerství trápí rodiny hráčů. Z těchto důvodů jsem byla pro snížení podílu obcí na odvodech z hazardu. Považuji za prospěšné, abychom obcím činili hazard méně zajímavý, stejně jako samotným provozovatelům výherních přístrojů či jiných her. Velké téma, které je třeba řešit, je regulace internetových heren, které působí v ČR, ale jsou zakládány v daňových rájích a žádné odvody neplatí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV