"Náměstek Komínek nejdřív nedbal rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a loni narychlo koupil 71 autobusů Scania, a to až o 202 milionů bez DPH dráž. A teď pokuta. Spravedlivější by bylo, kdyby těch 18 milionů uhradil pan náměstek hejtmana osobně a nikoli jím budovaná dopravní společnost," řekl k tomu Spojenec David Palán (Zelení), chomutovský zastupitel, který již dříve významně přispěl ke zhacení plánu na likvidaci ekologické trolejbusové dopravy v Chomutově a Jirkově. Komunista Komínek tehdy prosazoval její náhradu za autobusy na plyn.
S kritikou nešetří ani lounský radní Michal Kučera (TOP 09). "Ústecký kraj si jako jediný v republice založil vlastní dopravní podnik, kterému ovšem na každý ujetý kilometr doplácí přes 47 korun, což je mnohem více než platí jiné kraje soukromým dopravcům vybraným na základě výběrových řízení. K velkým provozním nákladům se připojují diletantské nákupy autobusů od předem vybraných firem. Celé to bohužel připomíná časy neefektivního centrálního řízení ekonomiky, na které část vedení kraje nepochybně vzpomíná s nadšením."
Spojenci pro kraj aktuálně připravují volební program, a to i se zapojením veřejnosti, která své podněty nejen k dopravě může přidávat prostřednictvím webového formuláře.
"Víme, jak zajistit veřejnou dopravu s menšími náklady a bez pořizování drahých autobusů na dluh. Od lidí bychom se rádi dozvěděli třeba jejich požadavky na dopravní dostupnost v konkrétních lokalitách," doplnil Michal Kučera.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV