Ředitel školy David Hruška seznámil přítomné se zázemím školy, výukovým programem a jeho vizemi do budoucna. Jednání pak obohatil o výrobky ze školní mlékárny.
Po prohlídce zrekonstruovaných stájí se členové dohodli, že ve škole je ideální prostředí pro tvorbu projektů a propojení se žáky ze základních škol. „Škola poptává měřicí přístroj na kontrolu klima v chovné stáji. Je to ideální nápad pro projekt na Festival vědy a techniky Pardubického kraje. Žáci budou pracovat na přístroji, na který jsou kladeny specifické požadavky, a má konkrétní uplatnění,“ uvedl starosta města Radim Vetchý.
Podruhé se členové společenství potkali na půdě Městského úřadu Letohrad, kde diskutovali o spolupráci středních škol s firmami. Na jednání byli přítomni zástupci Pardubického a Královéhradeckého kraje a kraje Vysočina. Jedním z hlavních bodů byl tzv. duální systém vzdělávání, který ovšem v současné době neumožňuje legislativa České republiky. Firmy našly prozatímní řešení v otevírání odborných výcvikových pracovišť, jelikož prohlubování praxe je dle názoru všech zúčastněných základním kamenem. Dvě výcviková pracoviště vznikla i v Lanškrouně.
Třetí setkání bylo směřováno zejména k výchovným a kariérním poradcům. Firmy se jednotlivě prezentovaly zástupcům lanškrounských škol a seznámily je s firemní politikou, benefity a možným kariérním růstem zaměstnanců. „V současné době musí poradce ve škole vykonávat další agendy, jako jsou například zástupy ve výuce, spravování kabinetu a půjčování knih. Tyto činnosti jsou na úkor individuálních potřeb žáků. Shodli jsme se, že je nezbytné vypracovat pro kariérní poradce metodický pokyn, který bude zastávat úlohu jakési příručky a návodu,“ doplnil starosta města.
Poslední setkání bylo na základní škole A. Jiráska. Členové společenství firem se seznámili s aktivitami školy, které jsou výrazné zejména v oblasti jazykového vzdělávání. Na škole byla zavedena výuka CLIL (Content and Language Integrated Learning), což je vyučovací metoda založená na výuce školního předmětu prostřednictvím cizího jazyka. Žáci si tak osvojují znalosti a dovednosti v obou předmětech současně.
Součástí setkání byla i prezentace Ozobot. Ozobot je malý přátelský robůtek, který dětem kreativní formou představí svět robotiky, logického myšlení a programování. Je to vzdělávací pomůcka vhodná pro školy všech stupňů a kroužky informatiky. Ozobota aktivně využívají při výuce na základní škole v Dolním Třešňovci i na základní škole A. Jiráska.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV