Sviták (SLK): České dráhy by mohly zůstat na Jizerskohorské železnici

16.12.2021 5:35 | Tisková zpráva

Podmínkou je více kvalitních vozů a přijatelná cena

Sviták (SLK): České dráhy by mohly zůstat na Jizerskohorské železnici
Foto: SLK
Popisek: Starostové pro Liberecký kraj

Radní Libereckého kraje včera schválili podmínky pro jednání o zajištění dopravy na Jizerskohorské železnici.  Nynější smlouva kraje s Českými drahami, a. s. skončí v roce 2026. Kraj se stejným dopravcem plánuje vyjednávat o návazné smlouvě na dalších sedm let do roku 2033. Podmínkou je doplnění a sjednocení flotily kvalitních vozidel. V reakci na dosavadní úspěšný provoz budou také žádány mírné úpravy, posílení, přeshraniční linky i rozšíření spojů bez přestupů o osobní vlaky z Tanvaldu směrem na Plavy, Železný Brod, Turnov a v případně zájmu Středočeského kraje přímo až do Mladé Boleslavi.

Liberecký kraj se přiklonil k nedělení na tanvaldskou a frýdlantskou část, a naopak se pokusí rozšířeným rozsahem Jizerskohorské železnice dosáhnout sjednocení služeb a vozového parku. Jezdí tam moderní vozy přizpůsobené pro kořenovskou zubačku a České dráhy mají jedinečnou možnost je doplnit o další téměř shodné a vzájemně spojitelné soupravy. Vznikne tím rezerva v kapacitě a celý provoz bude stabilnější. Vně i uvnitř obnovená klimatizovaná nízkopodlažní vozidla mají být doplněna o zásuvky a Wi-fi. Pokud oslovený dopravce záměr nenaplní, může kraj později jednat i s dalšími dopravci.

„Chceme mít dostatek času na uzavření smlouvy a vyjasnění všech podmínek. Rádi bychom předešli případným nedorozuměním při vyjednávání našich požadavků, proto začínáme přípravu již nyní,“ uvedl statutární náměstek hejtmana pro dopravu Jan Sviták. „Z Liberce už vícekrát jasně zazněl signál, že přes nabídky v německé cenové úrovni cesta nevede, a myslím, že nové vedení Českých drah to citlivě vnímá. A to je i důvod, proč jsme se k tomuto jednání odvážili,“ uvedl Sviták.

Jizerskohorská železnice obsluhující oblast Frýdlantska a Tanvaldska je jednoznačně nejúspěšnějším projektem dlouhé spolupráce Libereckého kraje a Českých drah. „Počet cestujících vzrostl o více než třetinu. I v rámci Česka se v roce 2011 jednalo o průlom nasazením moderních menších vozů v krátkých pravidelných intervalech a v úzké vazbě na autobusy. Vlaky z Liberce nyní projíždějí místa dříve tradičních přestupů přímo až do konečných stanic,“ uzavřel Pavel Blažek ze společnosti KORID LK, spol. s r.o.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Adamec (ODS): Evropské volby ukázaly, že vůle něco měnit moc výrazně není

20:07 Adamec (ODS): Evropské volby ukázaly, že vůle něco měnit moc výrazně není

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…