Vozidlo se na první pohled neliší od ostatních, nicméně má na střeše uložené baterie, které se při brzdění dobíjejí, a následně tak během stání na zastávkách zásobují vůz energií. Naftový motor tak může být v klidu. Při odjezdu ze zastávky navíc pomáhají s rozjezdem vozidla, a tím se snižuje spotřeba v závislosti na typu linky, a to o 10 až 15 %.
„Jsem rád, že si můžeme v praxi vyzkoušet takto úsporné vozidlo. Liberecký kraj se kromě neustálého zlepšování komfortu pro cestující snaží v dopravě nalézat i způsoby, jak co nejvíce snížit náklady na provoz. Hybridní vozidla, jako je i zapůjčený autobus Iveco Crossway LE 12 MH (Mild Hybrid), nám mohou v tomto ohledu ukázat správný směr. Navíc podobný typ vozidel pomáhá snižovat emise, což je téma, které bude postupem času čím dál víc rezonovat ve společnosti a o němž budeme intenzivně diskutovat,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek pro resort dopravy.
ČSAD Liberec má nyní vozidlo zapůjčené na dvacetidenní zkušební provoz. Autobus by měl vyjet například na trasách mezi Českým Dubem a Hodkovicemi nad Mohelkou, Libercem a Jabloncem nad Nisou či na Frýdlantsku. Společnost poté testování vyhodnotí a prodiskutuje získané zkušenosti pro potenciální využití v budoucnu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV