Jeho stavba započala v roce 1886 a v loňském roce slavil 130 let od svého dokončení. Je tak stejně starý jako třeba Eiffelova věž a byl proto ve své době významný i mezinárodně. S délkou 253 m většinu tehdejších mostu snadno předčil a svého času byl i druhým nejvyšším mostem Rakouska-Uherska.
Ve své době tolik pokroková stavba se nyní již nenachází v dobrém technickém stavu a pro vlaky na trati Písek-Tábor už brzy nebude bezpečná. Plánuje se výstavba nového mostu, tomu starému hrozí demolice. Jeho návštěva mě ale přesvědčila o tom, že zbourat tak výjimečný objekt by byla obrovská škoda!
Jedno z možných řešení by mohla být například cyklostezka či stezka pro pěší, vedoucí přes most namísto železniční tratě. Z pozice kraje se tedy pokusíme obnovit jednání se Správou železnic a napomoci tomu, aby tato památka mohla být zachráněna.
Mgr. František Talíř
První náměstek hejtmana Jihočeského kraje
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV