„Boj proti reklamám je v Praze hlavně bojem s legislativou, která je v oblasti regulace reklamy v mnohém děravá. Pokud třeba provozovna nemá umístěnou obrazovku s reklamou před výlohou, ale hned za sklem, už na ni legislativa nedosáhne, přitom vizuální dojem z ulice je úplně stejný, jako kdyby byla obrazovka před výlohou. Proto jsme připravili pravidla, která zahrneme do nájemních smluv provozovatelů s městem, a v městských prostorách půjdeme v citlivém označování příkladem,“ řekla radní pro kulturu a památkovou péči Hana Třeštíková.
„Nově vzniklá pravidla budeme prvotně implementovat i do nájemních smluv na městské nebytové objekty. Dále začínám vést dialog i se soukromými vlastníky a také pražskou hospodářskou komorou o možnosti aplikace pravidel i na objekty soukromých vlastníků. Cílem je mít ucelený a vkusný vzhled historického centra a sjednocení vizuálu všech provozoven. V současné chvíli jsou některá místa v Praze ostudou,“ dodal radní pro majetek Jan Chabr.
Mezi další rušivou reklamu, kterou legislativa neumí ošetřit, patří například polepy výloh nebo reklama umístěná na dveřnicích. Podle nových pravidel by mělo firemní označení na výloze tvořit nejvýše 20 % skleněné plochy, z firemních štítů a výstrčí by měly zmizet celoplošné fotografie, výrazné barevné grafické motivy a další ilustrace. Provozovny nově mají přestat využívat reflexních, fluorescenčních a jinak křiklavých prvků a také sériově vyráběných nápisů (OPEN atd.) a blikajících, rotujících a jinak pohyblivých nápisů. Výjimku budou mít typizované prvky, například první pomoc, lékárna nebo pošta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV