Děkuji. Pane předsedající, kolegové, kolegyně, pane ministře, bezpečný návrat dětí, žáků a studentů do škol není nic nového, bavíme se tady o tom rok v různých opakováních.
Ke školskému výboru v návaznosti na rozpravu. Školský výbor požaduje zpracování konkrétních scénářů pro, řekněme, kritický vývoj epidemie, stabilní vývoj epidemie a optimistický vývoj epidemie od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy od poloviny listopadu. Od poloviny listopadu. Takže asi se shodneme na tom, že kdyby to bylo zpracováno a hotovo, to znamená, ty činy byly hotovy, tak se tady nemusíme scházet opakovaně a diskutovat. Musím říct, že mě absolutně, prostřednictvím předsedajícího, nezajímají půtky ministra školství s premiérem, opravdu mě to nezajímá. Co mě ovšem zajímá, proč tyto tři scénáře nemáme. Nejde o to, že bychom chtěli snad po ministrovi školství, aby jako jediný na této planetě věděl, kdy skončíme boj s virem. To samozřejmě vědět nemůže a nikdo to po něm nechce. Ale co po něm máme právo žádat, a mají právo žádat rodiče dětí v této zemi, je to, jak on jako ten, kdo za to zodpovídá a je za to placen, vidí právo na vzdělání dětí v těchto třech situacích - kritická, stabilní, optimistická. A co se s právem na vzdělání dětí děje a jak tomu budeme čelit. Například skupinovou výukou. Podotýkám, Německo a Francie toto měly zpracováno, jejich ministři školství, o prázdninách, o letních prázdninách, my jsme to žádali na školském výboru v polovině listopadu. Doposud není nic připraveno. Podotýkám, že zajistit výuku žáků ve skupinách nebo individuální nebo kombinovanou je velice složitá operace. To se neudělá za týden. To se nestihne za 14 dní. Na toto jsme opakovaně upozorňovali. Odborníci se od podzimu shodují, že na celkovou přípravu takovéhoto systému kvality vzdělávání potřebujeme minimálně tři měsíce, a opravdu národní cíl koalice, opozice, všichni dohromady, všechny odborné asociace, toto odpracovat. Na ničem takovém se nepracuje. Nepracuje doposud!
Co se týká odborných asociací, Asociace gymnázií, CZESHA, Sdružení učňovských zařízení, ale také Česká lékařská komora, další odborné asociace, například z hlediska poraden, poradenských zařízení, umělecké školy, všechny tyto podpořily naše kroky na školském výboru už na podzim. Teď se divíme, ano, 25. března se dozvídáme z novin a z titulků - jednání s opozicí, kdy kolegové z opozice, a já se s nimi věcně ve většině shoduji, opsali to, o čem jednáme půl roku na školském výboru a co se neplní směrem k usnesení školského výboru. To si snad děláme legraci z těch dětí, rodičů a učitelů! Od toho tady opravdu nejsme.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV