Děti musí mít po takřka roce více připravených cest pro kvalitní vzdělání i v době covidové. Musíme je pro ně otevřít. Je již pět minut po dvanácté.
Z diskusí s učiteli, s řediteli škol, s rodičovskými iniciativami, ale také s organizacemi studentů, s odbory a občanskými výzvami mi vychází asi tento plán.
1) Od 15. února otevřít malotřídní školy. Malotřídních škol je pod tisícovku (počet dětí ve škole maximálně 75 dětí, obvyklý průměr je ale cca 25 dětí)
2) Od 15. února spustit pilotní testování v malotřídních školách, kde ředitelé pravidelně komunikuji s rodiči a jde o malé obce. Na této skupině škol je možné vyladit citlivost testování vůči dětem, komunikaci s rodiči, učitelkami a učiteli. Malotřídky dokončují v těchto dnech anketu mezi rodiči. Podle návrhu rodiče udělají test doma , v obálce (speciální) ho dítě odevzdá před vstupem do školy. Tím je vyřešena i citlivost osobních údajů i maximální pečlivost a opatrnost v bránění šíření koronaviru. Covid 19 je tu bohužel stále s námi a mutuje.
Tak postupují na školách i v Rakousku. Naše epidemiologická situace je aktuálně horší. Umožňuje alespoň zahájení pilotáže testování u menšího počtu škol a nový návrh pro přístupnost škol vzhledem již k ročnímu výpadku prezenčního vzdělávání dětí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV