Ať se mnozí učitelé snažili, jak to jenom šlo, prakticky rok distanční výuky se výrazně podepsal na vzdělání celé jedné generace dětí a studentů. Je naší povinností udělat naprosté maximum pro to, abychom těmto dětem umožnili výpadek dohnat a znalosti i praktické dovednosti doplnit.
Proto navrhuji mimořádný balíček opatření pro roky 2021 a 2022, který bude financován státem z vládního rozpočtu částkou zhruba 7,5 miliardy korun. Jde o investici do budoucnosti, o malou splátku toho, co za ten rok dětem dlužíme. Mají právo na to, aby mohly „dohnat“ to, co se v distanční výuce nezvládlo, i na to, abychom jim dorovnali startovací čáru s dětmi v okolních zemích, které měly většinu času běžnou prezenční výuku, protože u nich školy „vypnuté“ nebyly.
Částka 7, 5 mld korun ze státního rozpočtu se zdá být hodně. Jistě, můžeme se k tomu těšit na peníze navíc z Evropy, to ale nestačí. Toto jsou naše peníze. Peníze pro naši investici do budoucnosti, malá splátka toho, co za ten rok dětem dlužíme. Nesmíme čekat na projekty a zda vůbec dopadnou, ale naše děti musí být co nejrychleji na stejné startovací čáře jako žáci v okolních zemích, které školy narozdíl od nás prezenčně na rok „nevypnuly“.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV