Vaše Věc: Babišovo kouzlo se samo jen tak nevytratí

12.06.2016 15:54 | Zprávy

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti SANEP se co se týče volebních preferencí nůžky mezi hnutím ANO a ČSSD stále rozevírají. Zatímco hnutí ANO posiluje, ČSSD oslabuje.

Vaše Věc: Babišovo kouzlo se samo jen tak nevytratí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Volební urna, ilustrační foto

Hnutí ANO v červnu oproti květnu posílilo o jedno procento a podle volebního modelu společnosti STEM by v parlamentních volbách získalo 23,6 %. ČSSD naproti tomu oproti květnu oslabila a v červnu by získala o 0,2 % hlasů méně, tedy 18,2 % hlasů. ČSSD za poslední tři měsíce oslabila podle SANEPu o 2,7 % a současný odhad jejího volebního výsledku je nejhorší za poslední více než rok. Zkrátka, preference ČSSD podle SANEPu neustále klesají. Hnutí ANO za poslední tři měsíce naopak posílilo o 2,3 % a dá se říci, že za poslední rok si preference drží takřka stejné.

Primárními hybateli voličských nálad jsou podle SANEPu nadále uprchlická problematika, která se transformovala do otázek spojených s EU a pro/proti ruské a pro/proti americké nálady, do nichž lze podle SANEPu zahrnout i pro- a protizemanovské diskuse. Babišova kauza Čapí hnízdo je podle výsledků průzkumu SANEPu stále schována ve stínu kauzy Altner, týkající se ČSSD. Proto zřejmě byla soudní pře ČSSD s Altnerem vytažena na světlo boží.

Babišovo kouzlo je produktem permanentní marketingové kampaně

Hnutí ANO sice podle průzkumů SANEPu voliči za poslední rok nepřibyli, ale sociální demokracii podle stejných průzkumů voliči ubývají. Pokud chce ČSSD tento trend obrátit, a třeba i získat zpět své bývalé voliče, kteří přeběhli k hnutí ANO či k nějaké jiné straně rádoby protestu, měla by kompletně změnit své marketingové zázemí, protože to současné není schopno dobře komunikovat ani případné vládní úspěchy ministrů za ČSSD, a už vůbec ne potíže typu kauza Altner.

Sociální demokracie jen těžko může očekávat, že kouzlo A. Babiše se před volbami jaksi „samo“ vytratí a voliči se začnou více zajímat o Babišův střet zájmů či třeba o to, že hnutí ANO nemá žádný program a nemá ve svých řadách ani žádné odborníky, kterými se tak rádo zaklíná. Toto kouzlo nepůsobí jen tak z ničeho nic, ale je produktem permanentní marketingové kampaně, kterou i pomocí svých médií vytváří A. Babiš. Pokud chce sociální demokracie Babišovi konkurovat, musí voličům nabídnout něco, co A. Babiš nenabízí – a to je moderní politický program. Je však otázkou, zda v současném vedení ČSSD zůstal někdo, kdo by byl schopen takový program artikulovat…

Publikováno se souhlasem vydavatele

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jaký je váš názor na návrh zákona o pokutách za lživou a urážlivou kampaň?

Já třeba ten návrh dost dobře nechápu. Kdo by jako měl posuzovat případné lži v kampani? A jak se pozná, že jde o kampaň a ne třeba jen o (lživé) vyjádření politika mimo kampaň? Není ten návrh zákona dost gumový, jakože pokuta za lhaní bude hrozit jen v kampani? Navíc jestli někdo lže není to vlastn...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Paroubek (ČSSD): Seriozní politické jednání vypadá jinak

11:02 Paroubek (ČSSD): Seriozní politické jednání vypadá jinak

Komentář předsedy ČSSD k vyjednávání o účasti strany na projektu STAČILO!