Z průzkumu ministerstva školství vyplynulo, že více než čtvrtina dětí končí ve speciálních školách protiprávně. Jsou to většinou romské děti, které na školu doporučí přestože se u nich žádné znevýhodnění vůči ostatním dětem nenajde. Alarmující výsledky výzkumu nechce inspekce zveřejňovat.
Podle informací MF Dnes se v interním právním rozboru inspekce píše: "Jestliže byl žák bez zdravotního postižení převeden do vzdělávacího programu pro žáky se zdravotním postižením, došlo k porušení zákona."
"Více než 26 procent romských dětí chodí do škol pro děti s lehkým mentálním postižením. Je velmi nepravděpodobné, že by počet dětí romského původu mentálním postižením byl tak vysoký," říká ministryně školství Miroslava Kopcová.
Ředitele škol vyzvala k větší zodpovědnosti, aby při zápisech neselektovali děti podle etnické příslušnosti. Kopicová je rozhodnutá zažité zvyklosti změnit. Loni zadala vypracovat dvě analýzy, které se této problematiky týkají. Teď chce po školní inspekci, aby přesně zjistila, kolika škol a do jaké míry se to týká. Její úřad vyhlásil rozvojový program, který má pomoci se vzděláváním zvýhodněných dětí.
Foto:skoly.info.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mab