Děkuji za slovo, pane místopředsedo.
Já bych se v rámci podrobné rozpravy rád přihlásil k pozměňovacímu návrhu sněmovní tisk 563 a k pozměňovacímu návrhu sněmovní tisk 562. V obecné rovině mohu říct, že rozpočet rezortu spravedlnosti je relativně přehledný a dá se na něm jasně vypozorovat jakýkoliv trend. Z toho důvodu mohu opravdu s veškerým svým přesvědčením říct, že pan ministr nemůže vyjít s takovým rozpočtem, který navrhuje.
Asi nebudu první, kdo tady v té plejádě vystupujících bude říkat, že se jedná spíš o nějaké účetní škrty a operace. Opravdu si dovolím říct i termín, že se jedná o takovou Potěmkinovu vesnici, o které víme, že nakonec nebude platit a nebude pravda. Zčásti je to dáno vnějšími vlivy, o kterých jsme nevěděli, ale zčásti je to dáno i vlivy, kterých si musel být pan ministr spravedlnosti vědom už v době návrhu toho rozpočtu. On sám reagoval v diskuzních pořadech i na projednáváních na ústavně právním výboru v tom smyslu, že to v podstatě nepopírá, nicméně je členem nějaké vlády a ta vláda se rozhodla škrtat.
V tom rezortu se jistě dá ušetřit, ale dá se ušetřit nějakými systémovými kroky a ne tupými škrty. Jediná reálná úspora, kterou tam lze vypozorovat, je skutečně jenom na těch platech, kdy se vlastně vzalo zpět těch 1 400 korun, které měli dostat ty soudní zapisovatelky a zaměstnanci vězeňské služby, kteří nejsou součástí ozbrojených složek. Ale šetřit zrovna na těchto položkách opravdu není žádný důvod k chlubení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.