Pokud máte potřebnou uživatelskou zkušenost, odpovídající platební kartu a zvládnete skenovat, fotografovat, vyhledávat, ukládat, snižovat rozlišení, telefonovat na zákaznickou linku a odesílat a přijímat e-maily máte šanci, že uspějete.
Protože jsem v nedávné době musel některé z výše uvedených úkonů elektronicky absolvovat, neodpustím si dvě poznámky.
První poznámkou je, že administrativy a vyžadovaných dokumentů státními i soukromými institucemi při elektronické komunikaci neustále neuvěřitelně přibývá.
Druhá poznámka mi připadá ještě závažnější, nejen stát, ale k mému překvapení většinou již i velké soukromé firmy se chovají tak, jakoby je přestávaly zajímat Ti, kteří nechtějí nebo neumějí různé vzniklé situace řešit prostřednictvím elektronické komunikace.
Přitom zejména pro starší seniory začíná být elektronické vyřizování různých žádostí nebo vyplňování různých formulářů, objednávek apod. zcela logicky nad jejich síly.
Proto jsem přesvědčen, že do budoucna bude nutné pro starší a elektronické komunikace méně znalé občany zavést a zajistit službu, na kterou se v případě potřeby mohou občané kdykoliv a v podstatě s čímkoliv obrátit a společně tam elektronicky věci vyřídit.
Považuji totiž za iluzorní si myslet, že budeme všichni do budoucna schopni vše samostatně bez pomoci vyřizovat elektronicky. Jako všichni neumíme jezdit autem nebo třeba uvařit obyčejný guláš, tak stejně tak nebudeme nikdy všichni umět nebo chtít v plné šíři elektronicky komunikovat.
Miloš Vystrčil, krajský zastupitel, senátor
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV