„Boj s vizuálním smogem a nelegální reklamou je dlouhodobým programovým cílem Pirátů i naší současné koalice. Billboardy na těchto konkrétních 58 pozemcích už dávno nemají stát. Historickou nájemní smlouvu, na základě které ty billboardové konstrukce stojí, považuje Praha z různých důvodů za neplatnou. I kdyby však platná byla, skončila nejpozději 9. března 2022. Společnost Czech Outdoor však billboardy přes opakované výzvy doposud neodstranila, proto hlavní město přistupuje k podání žaloby na vyklizení,” říká Adam Zábranský, pražský radní pro majetek, transparentnost a legislativu.
Vedení Prahy řeší i jinou venkovní reklamu, než jsou billboardy. V těchto dnech se odstraňují reklamní prvky mobiliáře z centra Prahy, které provozovala společnost JCDecaux.
Zároveň je připravována novela nařízení o regulaci reklamy, aby kvůli jejímu znění přestal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vést s Prahou řízení. Toto nařízení reguluje například reklamní plachty na fasádách domů. Další aktivitou je práce na vymezení legálních plakátovacích ploch a pravidel pro nízkonákladovou reklamu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV