Nad konferencí převzala záštitu poslankyně a předsedkyně podvýboru pro regionální školství a celoživotní učení Renáta Zajíčková. „Jsem nesmírně ráda, že se mi podařilo propojit lidi, kteří vnímají stejně jako já, že vytváření přátelského a přívětivého prostředí pro děti ale i pro pedagogy, je důležitou podmínkou pro to, aby se naše děti do školy těšily. Slovo ‚wellbeing‘ nemá český ekvivalent, ale můžeme ho charakterizovat mnoha slovy, jako například: důvěra, bezpečí, úspěch, radost, spolupráce, ale třeba i pohyb a dobré jídlo. O tom všem byla konference, které se zúčastnili jak odborníci, ředitelé a učitelé, tak i studenti a zástupci rodičů. Jednoznačně jsme se shodli, že je potřeba naše školy systémově a finančně v této oblasti podpořit. Je skvělé, že příkladem dobré praxe jsou i ředitelé z Prahy 5, jako například Mgr. Libuše Daňhelková ze ZŠ Kořenského, která svým přístupem inspiruje ostatní ředitele,“ uvedla Renáta Zajíčková, poslankyně ODS a předsedkyně podvýboru pro regionální školství a celoživotní učení.
„Chceme-li, aby naše děti dosahovaly svého vzdělávacího maxima, musíme se začít zabývat podporou wellbeingu ve školách. Když se děti ve škole necítí dobře, nemohou se naplno učit. Škola by také měla dětem pomáhat rozvíjet znalosti a dovednosti, které jim pomohou v budoucnu o svůj wellbeing a zdraví, fyzické i duševní, pečovat. Musíme také začít více myslet na podporu wellbeingu učitelů, protože řada z nich je kvůli vysoké míře stresu ohrožena syndromem vyhoření. Měli bychom udělat vše pro to, aby se děti i učitelé do školy každé ráno těšili,“ řekla Lenka Felcmanová, Ph.D., místopředsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělání.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV