Zajíčková (ODS): České školy je potřeba systémově a finančně podpořit v oblasti „wellbeing“

23.05.2022 18:09 | Tisková zpráva

Konference „Wellbeing aneb Proč se těšit do školy“, která proběhla v pátek 20. května v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR, upozornila na některé krizové nedostatky v českém školství, propojila důležité aktéry s odborníky ve vzdělávání a přidala na osvětě aktuálnímu tématu wellbeing.

Zajíčková (ODS): České školy je potřeba systémově a finančně podpořit v oblasti „wellbeing“
Foto: ods.cz
Popisek: Renáta Zajíčková

Nad konferencí převzala záštitu poslankyně a předsedkyně podvýboru pro regionální školství a celoživotní učení Renáta Zajíčková. „Jsem nesmírně ráda, že se mi podařilo propojit lidi, kteří vnímají stejně jako já, že vytváření přátelského a přívětivého prostředí pro děti ale i pro pedagogy, je důležitou podmínkou pro to, aby se naše děti do školy těšily. Slovo ‚wellbeing‘ nemá český ekvivalent, ale můžeme ho charakterizovat mnoha slovy, jako například: důvěra, bezpečí, úspěch, radost, spolupráce, ale třeba i pohyb a dobré jídlo. O tom všem byla konference, které se zúčastnili jak odborníci, ředitelé a učitelé, tak i studenti a zástupci rodičů. Jednoznačně jsme se shodli, že je potřeba naše školy systémově a finančně v této oblasti podpořit. Je skvělé, že příkladem dobré praxe jsou i ředitelé z Prahy 5, jako například Mgr. Libuše Daňhelková ze ZŠ Kořenského, která svým přístupem inspiruje ostatní ředitele,“ uvedla Renáta Zajíčková, poslankyně ODS a předsedkyně podvýboru pro regionální školství a celoživotní učení.

„Chceme-li, aby naše děti dosahovaly svého vzdělávacího maxima, musíme se začít zabývat podporou wellbeingu ve školách. Když se děti ve škole necítí dobře, nemohou se naplno učit. Škola by také měla dětem pomáhat rozvíjet znalosti a dovednosti, které jim pomohou v budoucnu o svůj wellbeing a zdraví, fyzické i duševní, pečovat. Musíme také začít více myslet na podporu wellbeingu učitelů, protože řada z nich je kvůli vysoké míře stresu ohrožena syndromem vyhoření. Měli bychom udělat vše pro to, aby se děti i učitelé do školy každé ráno těšili,“ řekla Lenka Felcmanová, Ph.D., místopředsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělání.

„Nedílnou částí wellbeingu ve školách je také vědomé zapojení pohybových aktivit do každodenního rozvrhu dětí i mládeže. Celoživotní dobrá vazba mezi pohybem a pozitivní emocí se vytváří právě v dětském věku a v období puberty. Školní prostředí může děti podporovat nejen při hodinách tělesné výchovy, ale i aktivní přestávkou, využitím pohybových aktivit při běžné výuce (např. přírodopisu) a cílenou výukou k pravidelnému pohybu jako nezbytné součásti péče o své zdraví. Příkladem dobré praxe je např. projekt Děti na startu, který již deset let probíhá v mateřských školkách i školách a sportovních klubech po celé České republice,“ v závěru doplnila Jana Havrdová z Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Naši vojáci v Keni jsou problém

10:02 Vích (SPD): Naši vojáci v Keni jsou problém

Incident českých vojáků v Keni stále vyvolává otázky informovanosti mezi Armádou ČR, Ministerstvem o…