„Kámen se na vagony překládal ještě v tomto tisíciletí, neexistuje žádná překážka, proč by se tak nemohlo dít také dnes,“ říká k tématu krajský předseda Strany zelených Jiří Škoda a dodává: „Ve stanici je nyní minimální provoz a do obnovení trati směrem na Teplice je čas např. na vybudování případné vlečky.“
Myšlenka ministra dopravy o nákupu kamenolomu za desítky až stovky milionů korun z peněz daňových poplatníků jen podtrhuje nevhodnost umístění dálnice D8 do této lokality Českého středohoří. I teď po jejím otevření se tak řeší řada nelogičností vzniklých při jejím projektování.
„Obcím v bezprostřední blízkosti dálnice vůbec nepomohla zbavit se těžkých kamionů naložených kamenem, co přes ně každý den jezdí, přitom stačilo, aby projektanti před 25 lety při přípravě dálnice namalovali do projektu sjezd ke kamenolomu,“ přidává svůj názor místopředseda krajských zelených Adam Souček.
Trať Lovosice – Teplice je právě za Dobkovičkami momentálně přerušená, poškodil ji společně s rozestavěnou dálnicí D8 sesuv v roce 2013. I díky petiční iniciativě Zachraňme trať Středohořím (www.zachranme097.cz) organizované Stranou zelených se již pracuje na její obnově. V provozu by podle dřívějších vyjádření měla být v roce 2020.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV